מנכ"ל טמרס טלקום תום קורן, מתכנן להפוך את החברה לשחקן מהגדולים בשוק חוות השרתים והכבלים התת ימיים, ואומר ששתי העסקאות האחרונות שעשתה טמרס (הכנסת משפחת לבנת כשותפה ביוניגאה, והקמת כבל תת ימי נוסף מישראל לאירופה), הן רק ההתחלה. לדבריו, השוק בארץ ימשיך בצמיחה המואצת, כי ישראל נמצאת בפיגור משמעותי אחרי כל העולם מבחינת היקף התעבורה ומבחינת המיקום שלה במרחב הגאוגרפי והיותנו הדמוקרטיה היחידה במזרח התיכון, נותן לנו יתרון עצום בנוסף להיותנו סטארט אפ ניישן.
קורן אמר עוד כי ישראל הגיעה בחיבור הבינלאומי להיקף תעבורה של 15 טרה ביט, בעוד לפני מספר שנים ישראל חוברה ב – 150 גיגה בלבד. "זה נובע לא רק מביקושים וצריכה שהולכת וגוברת, אלא גם מכניסת השחקנים הבינלאומיים הגדולים כגון גוגל, פייסבוק ועוד לישראל.
הוא הוסיף שבישראל כמו במצרים למקבלי ההחלטות נפל האסימון והבינו את החשיבות של הסכמי אברהם גם בהיבט תשתיות התקשורת ואת מה שזה עושה לישראל במרחב הדיגיטלי. "ראינו פה תנועה אגרסיבית של כל השחקניות הגדולות בעולם. יש 6-7 שחקנים בינלאומיים גדולים שמתכננים להיכנס לארץ", העריך.
"כדי לייצר ניתוב שעוקף או משלים את תעלת סואץ יש כמה דרכים להגיע למזרח לצורך העניין. אחת הדרכים היא כבל תת ימי שינחת באילת ומגיע מהאזורים האלו והאפשרות האחרת היא בתשתית יבשתית של סיבים דרך ירדן ומשם אפשר להתחבר לערב הסעודית מכמה מקומות לא רק לערב הסעודית. ירדן גם שכנה של עוד כמה מדינות במזרח התיכון שעשויות להיות מאוד מאוד רלוונטיות למדינת ישראל. אנחנו לא הולכים להמציא את הגלגל. יש לנו תשתית שאנחנו מניחים מחיפה ועד אילת עובר דרך מעברי הירדן. בבוא העת נחליט מבין האופציות כיצד להתחבר למזרח".
לפודקאסט המלא https://open.spotify.com/episode/5Zj9cOvW5Ac8Etqf24nU6V?si=51fee2b12dbd4264
















