חברת חשמל מתכננת להקים רשת סלולרית בשיתוף החברות הסלולריות וזאת בדומה למודל IBC, כך נודע ל – zmanavir. כפי שחשפנו אמש https://tinyurl.com/2c76m76e הרעיון הוא להקים חברה משותפת שתנהל פעילות של בניית אתרים סלולריים על גבי עמודי חשמל ותהיה נגישה לכל מפעיל באופן שוויוני. כרגע החברה מתמקדת במו"מ מול משרד התקשורת לקבלת רישיון, ול – zmanavir נודע שהחברה בחרה ללכת במתווה של IBC, על מנת לרכך התנגדות של משרדי ממשלה, ובראשם משרד האוצר. נזכיר שבעת שהוקמה IBC נרשמו התנגדויות חריפות מאד מצד אגף התקציבים במשרד האוצר לכניסתה של חח"י לתחום התקשורת, וללא הלחצים הכבדים של משה כחלון שר התקשורת דאז, היא לא הייתה מקבלת את הרישיון. חשוב לציין שהמגבלות שהוכנסו לפעילות החברה בתחילת דרכה על ידי האוצר, הם אלו שכמעט וחיסלו אותה, אבל אחרי תהליך הבראה ארוך ומענקים שהאוצר העניק לחברה, היא שוקמה ועובדת ככל חברה מסחרית רגילה.
נקודה נוספת שיכולה לעבוד לטובתה של חח"י בפרויקט היא העובדה שרק לאחרונה קצא"א כחברה ממשלתית קיבלה אישור להניח סיב אופטי שיחבר בין אילת לאשקלון, באופן שבו היא לא שולטת בהפעלתו, כך שלכאורה יש כאן עוד תקדים שמאפשר לחברות ממשלתיות לנצל תשתיות שברשותן לטובת פרויקטים אזרחיים ומבלי לפגוע בתחרות.
המטרה של הפרויקט הסלולרי היא לנצל את תשתיות החברה לטובת מנוע צמיחה נוסף, על פי אותו רציונל שבו החברה שותפה ב – IBC. במלים אחרות חח"י ככל הנראה לא תתעקש להיות בעלת שליטה במיזם והוא ינוהל בנפרד ובאופן עצמאי. בחח"י מרוצים מהאופן שבו IBC עלתה על אם הדרך, אבל מצד שני גם לא מתכוונים להשתמש בה לטובת הפרויקט הסלולרי וסבורים שזה צריך להיות עסק נפרד.
לאחר קבלת הרישיון ממשרד התקשורת מתכוונת החברה לפתוח בהליך שקוף ומסודר לצורך הקמת השותפות וחיפוש המשקיעים. עוד נודע כי החברה ערכה מספר שינויים כך שיתאפשרו נגישות לאתרים שעל עמודי חשמל, בצורה יותר קלה, אך בכל מקרה רק עובדי חח"י יהיו רשאים לעלות על עמוד חשמל כפי שקבוע בחוק.
כפי שהסברנו, בקרב החברות הסלולריות ישנו חשש מהצבת אתרים על עמודי החשמל וזאת מפני הקושי בנגישות אליהם במקרה של תקלות, וכאמור הנושא הזה קודם משמעותית.

















הפתרון האידאלי. Ibc חוללה מהפיכה בשוק, אין סיבה שבסלולר לא יקרה אותו דבר.
היה על זה שימוע מזמן, כלום לא נסגר
חחי שותפה של הוט ושל סלקום בibc, עוד שנתיים מסתיים חוזה של 10 שנים בין פרטנר והוט לגבי תשתית משותפת במיזם משותף PHI ,מה מפריע להוט וסלקום לעשות אותו דבר במסגרת קיימת כבר ?!