החברות הסלולריות נערכות למכרז הגלים המילימטריים שאמור להתפרסם ביום שני הקרוב. המכרז שאמור להיערך בשיטה של סבב דינמי משמעותו שהמחיר עולה בהתאם לביקוש, עד שאחד השחקנים עוצר את הצעות המחיר שלו. מחיר המינימום במכרז הוא 520 אלף שקל לרצועה ברוחב פס של 100 מגה.
למרות שהפעם המכרז אינו קריטי לחברות כפי שהיה מכרז התדרים לדור החמישי, עדיין לא ברור כמה כל חברה תהיה מוכנה להשקיע ברכישת התדרים שכפי שפרסמנו החברות אינן צריכות ואינן מבקשות להשתמש בטווח הקרוב, בהיעדר ציוד קצה מתאים. משרד התקשורת לא קיבל את הערות החברות ואת בקשתן לדחות את המכרז, ולכן הוא יתקיים וזאת מתוך הנחה שאם יהיו להם תדרים הם גם ישתמשו בהם.
במלים אחרות אם החברות לא באמת צריכות את התדרים כפי שהן טוענות, ההשקעה שלהם במכרז תעמיד את ההנחה הזו במבחן.
הקצאת התדרים הנוספים צפויה לדברי משרד התקשורת לחזק ולהגדיל באופן ניכר את יכולות הדור ה- 5 של מפעילי הסלולר ותאפשר בין היתר אספקת שירותים מתקדמים ברשתות ציבוריות ומתן פתרונות מתקדמים מותאמים למנויים ברשתות לא ציבוריות. המשרד החליט שלא לדחות את המכרז בייחוד בעת הזאת מפני שהוא רואה חשיבות בפיתוח של תשתיות אלחוטיות על מנת לספק שירותי סלולר מתקדמים בישראל, שימושים נייחים למגזר הפרטי ולמגזר העסקי במדינת ישראל, שימושי IOT ועוד. לדברי המשרד למרות כניסתם של מפעילים חדשים לשוק בשנים האחרונות, טרם התבססה תחרות בחדשנות טכנולוגית אפקטיבית והיצע השירותים וכמות הרשתות האלחוטיות הלא ציבוריות מוגבל.
















