משרד התקשורת צפוי לקיים בימים הקרובים דיון בשאלת כניסתה של חברת חח"י לתחום הסלולר. במשרד התקשורת ישנם גורמים שיותר מסתייגים וישנם גורמים שדוחפים למתן הרישיון בכל הכוח. ל – zmanavir נודע שהסוגיה צפויה להגיע גם לדיונים במסגרת הצוות הבינמשרדי העוסק בנושא קידום פריסת אתרי 5G. כפי שפרסמנו הצוות אמור לפרסם קול קורא לציבור ולזמן את החברות הסלולריות לשמוע את דעתן ואחד הנושאים שיעלו במפגשים הוא עמדת החברות למהלך שיאפשר הקמת אתרי סלולר על עמודי חשמל.
בינתיים נודע כי הסוגיה טופלה עוד בתקופתה של המנכ"לית הקודמת של המשרד, לירן אבישר-בן חורין, שדחפה בכל הכוח למהלך וזאת מתוך השקפה שיש לפתוח בפני החברות נתיב נוסף לפריסת אתרים ללא קשר לשאלה האם הפרויקט מצדיק את עצמו או לא כלכלית. אבישר-בן חורין סברה שבסוגיה הזו השוק החופשי יקבע ושזה לא מתפקידו של משרד התקשורת להתערב בנושא, מלבד קביעת התנאים ברישיון.
משיחות עם בכירים בקרב החברות הסלולריות נדמה שהחברות היו שמחות שתהיה אפשרות נוספת להקמת אתרים דרך תשתיות חח"י, אך מנגד הם מקפידים להדגיש שהכל תלוי בפרטים הקטנים ועד כמה המיזם יהיה כלכלי.
הערכה היא שהחברות לא ימהרו לצאת בהכרזות בעד המיזם ויעדיפו להיות בצד הספקני, וזאת מפני שהן חוששות בעיקר מתגובת ועדי העובדים שעשויים להתנגד למהלך.
מצד שני ועדי העובדים בחברות לא צפויים להתנגד למהלכים שעשויים להיטיב עם החברה ובתנאי שהכל מתואם מולם, ולא נעשה מתחת לאפם.
















