המפעילים הסלולריים בישראל חוששים להשתמש בפתרונות סולאריים לצורכי חשמל, כי הם חוששים בעיקר מונדליזם, ומכך שעד עתה לא ניתן היה לראות החזר השקעה, כך אומר גורם בכיר בשוק. יחד עם זאת אומר אותו גורם, ההכרזה של אריקסון על מוצר סולארי חדש, ראויה לבחינה אומרים גורמים בכירים בתעשייה. זו לא חוכמה להשתמש בפאנל סולארי ולגלות שאחרי יומיים פירקו לך אותו, אומרים בחברות.
בקרב החברות כאמור לא פוסלים את הרעיון אבל הניסיון מלמד שבמקומות שהפתרון הראה היתכנות, הפאנלים הסולאריים נגנבו וכנ"ל גם המצברים. כך שאם מדובר על פתרון לפריפריה, או במקומות שאין בהם רשת חשמל, אז סביר להניח שהמפעילים לא ישתמשו בפתרון, ולכן השאלה בישראל יותר רלוונטית למקומות ואתרים שבהם אין חשש לגניבות או ונדליזם.
אתמול הענק השבדי חשף אתר 5G בפלאנו, טקסס, שמופעל על ידי אנרגיה סולארית ומשלב סוללות ליתיום-יון משולבות.
לדברי החברה האתר כולל תצורת רדיו MIMO Massive של אריקסון, מעבד RAN, פאנלים סולאריים וסוללות ליתיום-יון, יחד עם בקר להפעלה ובקרה של אנרגיה היברידית. האנרגיה הסולארית מספקת את החשמל לאתר ה-5G, והסוללות אוגרות אנרגיה לגיבוי ועמידות עד 24 שעות.
אריקסון רוצה להראות הוכחת היתכנות כדי להדגים את יכולות ניהול האנרגיה שלה. האתר משתמש ביכולות ניהול אנרגיה כגון העברת עומסים, ותגובה לביקוש. טכניקות אלו מאפשרות לאתר להשתמש בסוללות כאשר תעריפי החשמל גבוהים ולטעון אותן מחדש כאשר תעריפי החשמל נמוכים יותר, ובכך לייעל את עלויות האנרגיה.
אתרים מסורתיים מחוץ לרשת משתמשים בדרך כלל בגנרטורים של סולר לחשמל. אנרגיה מתחדשת מציעה חלופה בת-קיימא יותר, ומסייעת למפעילים להפחית את חתימת פליטת הפחמן. בנוסף, מפעילים יכולים למכור בחזרה אנרגיה עודפת מהאנרגיה המתחדשת שלהם לחברות חשמל, ובכך לייצר תזרים הכנסות חדש.
המעבר לאנרגיות מתחדשות הן בעדיפות גבוהה מאד אצל המפעילים באירופה שרגישים מאד לנושאי איכות סביבה. המעבר לשימוש בפאנלים סולאריים יכול להוביל לחיסכון משמעותי בעלויות לאורך זמן וכמובן להביא יתרונות סביבתיים. פאנלים סולאריים מספקים מקור אנרגיה אמין לאתרים סלולריים, אפילו במקומות מרוחקים או מנותקי רשת והם גם נוטים פחות לחוות השבתה עקב הפסקות חשמל או בעיות חשמל אחרות.

















מצחיק מאוד, לך תתקין את זה באתרים מרוחקים, שעה לא תעבור, מערכת תפורק , אתרים סלולריים בדרום באופן קבוע תחת ונדליזם , גניבה , ומה לא , אז זה להתקין, לא יחזיק מים