אריקסון ונוקיה, ספקיות פתרונות ושירותים למפעילי רשתות תקשורת, מדווחות על האטה בפעילותן. בסוף השבוע אריקסון פרסמה את דוחותיה לרבעון השני והציגה הפסד של 59 מיליון דולר, וזאת לעומת רווח של 460 מיליון דולר ברבעון השני אשתקד. מכירות הקבוצה ירדו ב – 9% והסתכמו ב – 62.5 מיליארד דולר. מבחינת סגמנטים מכירות הרשת ירדו ב-13%, המכירות הארגוניות צמחו ב-20%. למרות הירידה במכירות ברשתות הצמיחה במכירות בהודו קיזזה חלקית את ההאטה בשוק האמריקאי. אריקסון דיווחה לבעלי המניות שהשנה היא צופה פגיעה במכירות בארה"ב והעריכה שצפויה לחזור לצמיחה ברבעון 4 וזאת בעקבות צמצום בהזמנות ובהשקעות של השוק האמריקאי. התוצאות של אריקסון הושפעו גם מהפרשות שהחברה ביצעה על רקע קיצוץ של אלפי עובדים ובשל קנס גבוה ששילמה למשרד המשפטים האמריקאי.
במקביל נוקיה הפינית דיווחה כי הורידה את תחזית המכירות שלה לשנת 2023, שנעה בעבר בין 24.6 מיליארד אירו (27.6 מיליארד דולר) ל-26.2 מיליארד אירו (29.4 מיליארד דולר), בין 23.2 מיליארד אירו (26 מיליארד דולר) ל-24.6 מיליארד אירו ( 27.6 מיליארד דולר). נוקיה גם עדכנה את תחזית הרווח התפעולי שלה ל-11.5%-13% מהטווח הקודם של 11.5%-14%.
ההסברים שהתלוו לדיווחים של שתי החברות מדברים על האטה עולמית בהשקעות, וזאת לאחר שהחברות הסלולריות ביצעו השקעות גדולות בהרחבת הרשתות. שתי החברות מצפות שהעומסים על הרשתות ייאלצו את החברות לחזור ולהשקיע אחרת יתקשו לעמוד בביקושים הגבוהים.
















