משרד התקשורת צפוי לפרסם בזמן הקרוב את החלטתו בנושא כניסת חברת חח"י לשוק הסלולר. לאחרונה התקיים דיון מסכם בנושא ול – zmanavir נודע כי המשרד עומד לאשר את המהלך תחת מגבלות. בנוסף לחח"י, המשרד מתכוון להרחיב את האפשרויות של חברות ממשלתיות למכור שירותי תקשורת באופן פסיבי. כך למשל על הכוונת של המשרד, חברות כמו נתיבי איילון, נתיבי גז, נתיבי ישראל, מקורות ועוד.
כניסת חח"י נועדה לאפשר הקמת אתרים על תשתיות עמודי חשמל ובכך לנצל את יתרונותיה של החברה לטובת עידוד הקמת אתרים סלולריים בדור החמישי. הכניסה של חח"י שתהיה במודל של IBC, כלומר חח"י תהיה בעלים אך לא בעלת שליטה, היא חלק מהתוכנית של שר התקשורת שלמה קרעי לפתור את הקשיים בהקמת אתרים סלולריים שמקשים על החברות להקים אתרים שחיוניים לרשתות 5G.
מבחינה פרוצדורלית המשרד אמור לתקן את רישיון החברות הסלולריות כך שהן יוכלו לרכוש שירותים מחברות חיצוניות, כלומר תוסר מהן המגבלה המחייבת אותן להיות הבעלים של האתרים. המשרד ייצא בשימוע בנושא וככל הנראה יידרש גם שינוי בפקודת הטלגרף.
















