הירידה במכירות ציוד הקצה ברבעון השני צפויה להיות חזקה יותר מאשר ברבעון הראשון, כך אומרים גורמים בשוק ל – zmanavir. הירידה מורגשת במכירות אצל המפעילים אבל גם אצל המשווקים והיבואנים ובאופן כללי רואים מצוקה הולכת וגוברת בעיקר מצד השחקנים הקטנים שנדרשים להון עצמי גבוה ועליית הרבית מקשה עליהם מאד.
לדברי גורם בכיר בשוק "אם את רבעון אחד סחבנו סביר ברבעון 2 כבר ההאטה מורגשת מאד. בראש ובראשונה זה מגיע מריביות גבוהות שמשפיעות על יוקר המחיה. אתה מבין שהצרכן מגיע מרוקן כיסים כי הוא משלם יותר על המשכנתא, שכר דירה, ילדים, חשמל והכל. העניינים הם לא כתמול שלשום. השוק שלנו התרגל שנים לריבית נמוכה שהביאה לחגיגת צרכנות, אז כמובן שעכשיו זה נותן את אותותיו וזה ממש לא דומה לרבעון השני של השנה שעברה".
"כמובן שמרגישים את זה קצת יותר במוצרי הפרימיום, כי אם למישהו מתקלקל הטלפון, הוא יקנה טלפון חדש, אבל לא בטוח שהוא יקנה מכשיר פרימיום, והשוק הישראלי יוצא דופן בזה שרוב המכירות הם פרימיום, ולכן רואים ירידה וניכרת פגיעה".
"שלישית בתוך השרשרת ערך של השיווק, כל השחקנים שהתממנו על כסף זול עם מודל עסקי לא הכי ברור, עם הלוואות מן הגורן ומן היקב, ומכל מיני חברות מימון חוץ בנקאיות, עכשיו זה הרבה יותר קשה ואותם גורמים לקוחים ריביות ממש גבוהות. הגדולים מסודרים כי יש להם הון עצמי אבל כל היבואנים מהשורה השניה והשלישית שמביאים כל מיני אביזרים, ומותגים וכו', הם חווים סערה. זה אמנם לא צונאמי אבל זה כן אירוע משמעותי".
בתשובה לשאלה האם הירידה בנפח המסחר צפויה אצל המפעילים, או בשוק החופשי אצל משווקים שונים אמר "בעניין הזה כל אחד בוחר באסטרטגיה שלו. יש אחד שיעדיף למכור פחות ולא להיפגע בריווחיות ויש אחד שיעדיף לשמור על נתח השוק שלו. בכל מקרה הירידה תגיע. ךכך זה צריך לקשור את עניין המט"ח. כשהדולר או היורו מתחזקים בסוף זה עולה ליבואנים יותר כסף, ואין מה לעשות בסוף יצטרכו לשלם על זה. דגמים ששנה שעברה עלו איקס, השנה עולים איקס פלוס 10% בגלל המט"ח, לא בגלל שהיצרן ייקר מחירים. זה בכל שוק מוצרי הצריכה ככה".
















