משרד האוצר ורשות החברות עדיין לא אמרו את המילה האחרונה בנושא תיקון הרישיון של החברות הסלולריות, כך שיוכלו לרכוש שירותים מחברות ממשלתיות וגורמים פרטיים. התיקון יאפשר לחברה סלולרית לעשות שימוש במערכת הסלולר שלו, גם כשהוא משתמש בשירותי סלולר שהוקמו על ידי גורם פרטי. כיום מפעיל סלולרי חייב להיות הבעלים של הרשת במלואה, והתיקון מייצר הזדמנות לשחקנים חדשים להקים אתרי סלולר פרטיים ולמכור שירותי סלולר ללא בעלות על תדרים, שהם יישארו בבעלות החברה הסלולרית בלבד.
במשרד התקשורת לא יודעים להעריך כרגע מה תהיה תגובת האוצר ורשות החברות לתיקון שיזמו ושכאמור כבר התקבלה בו החלטה. יחד עם זאת הניסיון מלמד שבאוצר לא אוהבים מהלכים של כניסת חברות ממשלתיות לשוק הפרטי ולכן לא מן הנמנע שהאוצר עוד ינסה להתערב במהלך ולהטיל הגבלות נוספות על חברות ממשלתיות שירצו להיכנס לתחום.
מנהלים בחברות הסלולריות יושבים כרגע על הגדר ולא עוסקים בשאלה, וזאת מפני שהם ממתינים לראות מה יהיה ואם יקומו מיזמים חדשים שיהיו כלכליים. נדגיש שבעולם רוב האתרים הסלולריים לא נמצאים בכלל בידי החברות הסלולריות והן פשוט חוכרות את האתרים במודלים שונים מגורמים פרטיים.
בחברות הסלולריות ישמחו לראות שיש שחקן חדש שיכול לעזור בפריסת אתרים בדור החמישי, אך כרגע הן לא מאמינות שהמודל כלכלי והן רוצות לראות מספרים. אחת השאלות שנשארות פתוחות כרגע היא מה תהיה תגובת הוועדים של החברות הסלולריות, אך משיחות עם חלקם לא בטוח שכולם סבורים שמדובר ברעיון רע.
















