ועדת הכלכלה אישרה הבוקר את ביטול הגבייה לקופת התימרוץ לשנת 2023. בתום דיון קצר שנערך מספר דקות אישרה הוועדה את הצעת משרד התקשורת, לבטל זמנית את התשלום של מפעילי התקשורת ב – 2023 עבור פריסת סיבים בפריפריה. נציגי משרד התקשורת אמרו בדיון כי היקף הפריסה (על הנייר) הגיע ל – 96% ממשקי הבית ואולם למשרד ברור כי חלק מהשחקנים שזכו בכספים עבור תימרוץ בחלק מהאזורים, לא יעמדו במכרז ולכן ייאלצו להחזיר את הכסף. הסכום שייחסך למפעילים השנה הוא כ – 90 מיליון שקל.
מדובר על 15% ממשקי הבית שמיועדים לפריסה דרך קבלנים ולא דרך בזק שוויתרה על אותם אזורים. בזק פורסת לפיכך ב – 85% ממשקי הבית. מתוך אותם 15% נפרסו אחוזים בודדים, ובמלים אחרות הקבלנים שזכו בהם התקשו לעמוד במחויבות שלקחו על עצמם, והמשרד הבטיח שמי שלקח כספי תימרוץ ולא ישלים את הפריסה באזורים שהתחייב לגביהם, יידרש להחזיר את הכסף שקיבל.
כפי שפרסמנו כאן מספר פעמים, בקרב אותם קבלנים רווחת הטענה כי תנאי השוק השתנו לרעה והתברר להם שיש קושי אמיתי לעמוד בפריסה, בין אם מדובר בקשיים שהערימה בזק כאשר התברר שחלק ניכר מתשתיותיה באותם אזורים שפינתה, פשוט לא ניתן לשימוש, מה שגרם לחלק מהקבלנים להוצאות גבוהות הרבה יותר משתיכננו על פינוי, פתיחת קווים, גובים וכדומה, או לחילופין, המצב הכלכלי כולל עליית הרבית לא אפשרו להם לגייס הון לטובת הפרויקט.
דוד ביטן, יו"ר ועדת הכלכלה ביקש לקבל דו"ח מפורט על היקף הפריסה בפועל לעומת ההתחייבות של אותם קבלנים שוויתרו.
















