אופטימיות זהירה בעקבות כנס המשקיעים לקראת הפרטת דואר ישראל. הכנס נערך במודיעין בבית המיון הגדול והשתתפו בו משקיעים ישראליים רבים לצד מיעוט משקיעים זרים. בבנק רוטשילד שמלווה את ההפרטה ממשיכים לקבל פניות מגורמים שונים מהארץ ומחו"ל כך שייתכנו גורמים נוספים שיצטרפו לתהליך בהמשך.
השלב הבא יהיה הפקדת ערבות על ידי מי שיאושר כדי להמשיך את התהליך ואז ניתן יהיה להיכנס לחדר המידע כדי שהמשקיעים יוכלו ללמוד על החברה לעומק.
דוד לרון, מנכ"ל דואר ישראל, הציג את עיקרי השינויים שהחברה עוברת ואת פוטנציאל הצמיחה שלה.
באופן לא מפתיע לרון נשאל על עתידו בחברה וזאת על רקע ההדחה המתבשלת של יו"ר החברה מישאל וקנין שבגינה הוגשה עתירה לבג"ץ שתידון בחודש הבא.
לרון אמר למשקיעים שההדחה אינה טובה לחברה שמקווה שוקנין ימשיך בתפקידו לאחר בירור העתירה. הוא ציין כי ההדחה אינה משיקולים ענייניים ושכניסתו של יו"ר חדש לא באה על מנת לשפר את השירות היות וההדחה נעשית משיקולים לא רציונליים. לרון אמר למשקיעים שבמידה וההדחה תצא אל הפועל הוא יתפטר היות והוא מאמין שלא יווצרו תנאים להצלחה כפי שהוא רואה אותה. נדמה שהנושא הפרסונלי הטריד את המשקיעים.
מנכ"ל משרד האוצר, שלומי הייזלר: ״זוהי אבן דרך משמעותית בדרך להפרטת דואר ישראל, מהלך שיוביל לייעול ושיפור השירות ויתרום לרווחת המשק כולו. הפרטה זו ממשיכה את מדיניות הממשלה להגברת התחרות והיעילות במשק הישראלי. אני מברך את כלל אנשי המקצוע שמובילים את המהלך במשרד האוצר, ברשות החברות הממשלתיות, במשרד התקשורת ובדואר ישראל. כל גורמי המדינה עומדים מאחורי הליך ההפרטה ונמשיך להוביל אותו בצורה מקצועית. אין לי ספק שדואר ישראל היא חברה חזקה שעם המשקיע הנכון תצמח ותשגשג״.
משנה למנכ"ל משרד התקשורת, אלעד מלכא: "משרד התקשורת רואה לנגד עיניו את איכות השירות לציבור. בשוק תחרותי ללא חסמי כניסה חברות פרטיות נוטות להעניק שירות טוב יותר מאשר גופים ממשלתיים מונופוליסטיים. המשרד בהובלת שר התקשורת ד״ר שלמה קרעי הוביל דה רגולציה שתאפשר גמישות ותחרות בשוק על מנת לשפר את השירות לציבור. אנחנו מאמינים שההפרטה נחוצה ותוביל לשיפור השירות לתושב בטווח הארוך".
את מתווה ההפרטה, לוחות הזמנים ונוהל המכירה מול הגופים המתעניינים ברכישת הדואר, הציגה מנהלת רשות החברות עו"ד מיכל רוזנבוים, ולאחר מכן הציג מנכ"ל דואר ישראל דוד לרון, את תהליך ההבראה, הנכסים ומגזרי הפעילות, והתוכנית האסטרטגית של החברה לשנים הבאות.
מנהלת רשות החברות הממשלתיות, עו"ד מיכל רוזנבוים: "הפרטת הדואר בעיצומה. בשנה האחרונה, הובילה רשות החברות ועובדיה, בשיתוף חברת הדואר – יו״ר החברה ומנכל החברה, משרד האוצר- מנכל המשרד, החשב הכללי ואגף התקציבים ומשרד התקשורת עבודת מטה נרחבת להפרטת דואר ישראל. הפרטת הדואר היא אירוע חסר תקדים שיתרום רבות לציבור הרחב, שיזכה לשירות יעיל, מהיר ואיכותי, ודאי בעידן המתרחב של סחר עולמי, וכן יתרום לתקציב המדינה".
"הדואר מוכן מתמיד להפרטה. זה קרה בזכות עבודה צמודה של רשות החברות עם הנהלת חברת הדואר וביסוס התנאים הטובים ביותר לטובת הצלחת התהליך. הפוטנציאל של חברת דואר ישראל עצום, וההפרטה תאפשר לממש אותו. השקעה בדואר היא לא רק הזדמנות עסקית מצוינת, אלא גם השקעה שתשיא תשואה וערך חברתית, בזכות פוטנציאל הקשר עם הציבור הרחב. אני מברכת על כנס המשקיעים ועל העניין הרב שגילו המשקיעים בחברה. בקרוב נקיים גם כנס מיוחד בשפה האנגלית עבור משקיעים זרים. אני יכולה לאחל, משיצאנו לדרך שהטוב ינצח".
















