המחלקה למדע, חדשנות וטכנולוגיה (DSIT) באנגליה הכריזה על פתיחת ההרשמה לקבלת מענקים עבור פרויקטים בתחום ה – 5G. המחלקה קראה להגיש בקשות לקרן בסך 40 מיליון ליש"ט לרשויות מקומיות ברחבי בריטניה כדי לבסס את עצמן כאזורי חדשנות, וזאת כחלק התוכנית רחבה יותר להנעה לאימוץ 5G. בהודעה נמסר כי אזורי חדשנות 5G יקבלו מימון להובלת החזון של הממשלה לניצול מלוא האפקט הטרנספורמטיבי שיכול לספק ה – 5G. כאמור מדובר על 40 מיליון ליש"ט בסך הכל כאשר מימון מענק פר פרויקט יעמוד על מקסימום 3.8 מיליון ליש"ט.
נזכיר שהממשלה בבריטניה הכינה תוכנית השקעות רחבה בשיפור תשתיות התקשורת עד 2030. המחלקה הבריטית למדע, חדשנות וטכנולוגיה הכריזה לפני מספר חודשים על תחרות להענקת מימון של עד 80 מיליון פאונד לפרויקטים סביב Open RAN. הכסף הוא חלק מסכום גדול עוד יותר של 250 מיליון פאונד שמגיע מהקרן למחקר ופיתוח בנושא רשתות פתוחות. התחרות פונה לגופים שעובדים על חומרה או תוכנה המאפשרת פיתוח ואימוץ משופרים של טכנולוגיות Open RAN באזורים עם צפיפות ביקוש גבוהה.
















