משרד התקשורת פרסם קול קורא לציבור להגשת עמדות ביחס "לאתגרים העומדים בפני פיתוח תשתיות תקשורת סלולריות מתקדמות דור 5 בנגישות לכלל הציבור בישראל וביחס לדרכי הפעולה האפשריות להשגת מטרה זו".
בדברי ההסבר כותב המשרד קיומן של תשתיות תקשורת סלולריות מתקדמות בנגישות לכלל הציבור והמשק חיוניות לפיתוח הכלכלה ולצמיחה כלכלית במשק.
"תקשורת סלולרית מתקדמת בנגישות לכלל הציבור נחוצה לשמירה על אורח חיים תקין ומאפשרת חיבוריות גבוהה של אנשים ומכשירים בפריסה נרחבת, באמצעות גישה מרחוק והטמעת טכנולוגיות נוספות, היא מרחיבה אפשרויות לתעסוקה ולימודים. בנוסף, טכנולוגיית הדור החמישי הנגישה לציבור הרחב היא בסיס לחדשנות ולקידום טכנולוגי משמעותי שיאפשר פריצת דרך במגוון תחומים, ופיתוח יישומים במגוון מגזרים, כגון: תחבורה אוטונומית, ערים חכמות, רפואה מרחוק, מציאות רבודה ומדומה ובינה מלאכותית. לכן היא מהווה מנוע צמיחה למשק".
עוד מציין המשרד כי הביקוש להעברת נתונים על גבי הרשתות הסלולריות הציבוריות בישראל גדל במהירות, בכ- 40% לשנה בממוצע. בהתאם להערכות משרד התקשורת, לצורך עמידה בביקושים הגוברים לשימוש בתשתיות סלולריות מתקדמות, לצד שמירה על היותה של ישראל זירה לפיתוח חדשנות וקידמה טכנולוגית, יש צורך בשדרוג משמעותי של תשתיות אלו".
עוד הסביר המשרד כי איכות הרשתות הסלולריות הציבוריות בישראל, כפי שמשתקפת במדדי השוואה בינלאומיים ירודה – מקום 76 במדד Ookla לצד מדינות פחות מפותחות כמו: עיראק, קוסובו וג'מייקה. היקף ההשקעות הפרטיות בשוק הסלולר בישראל אינו צומח בקצב גידול הביקוש, בפרט נוכח הצורך ההנדסי להקמת אתרי סלולר בצפיפות רבה בטכנולוגיית הדור החמישי.
לנוכח ההבנה כי מדובר בעניין בעל השלכות רחבות היקף על הציבור והמשק, מינה שר התקשורת צוות עבודה בין-משרדי שיגבש המלצות בדבר דרכי פעולה כיצד ניתן להסיר חסמים ולקדם הקמה של אתרים.

















פתרון המשבר? מאד פשוט. כדי שיקימו אנטנות צריך קודם כל שיהיה משתלם להקים אנטנות.