חברת מעלות S&P מעלה את הדירוג של סלקום ל – '+ilA'. סלקום מסרה שזו הפעם הראשונה ב- 12 השנים האחרונות שמעלות מעלה לה דירוג. על פי מעלות, העלאת הדירוג מתבצעת לאור העובדה שהחברה המשיכה להציג שיפור ביחסי הכיסוי וברווחיות בשנת 2022. בשבוע שעבר עדכנה מעלות את תחזית הדירוג של פרטנר מיציבה לחיובית.
מעלות צופה כי בשנת 2023 וכן בשנת 2024 סלקום תמשיך להציג יחסים פיננסיים ההולמים את הדירוג במרווח יציב, קרי יחס מתואם חוב ל-EBIDTA של 3.0x-2.0x ורווחיות של כ – 25%. תחזית הדירוג נתמכת גם בגידול ההדרגתי במספר מנויי הסיבים ודור 5 בסלולר, התורם לשימור מעמדה התחרותי בשוק תקשורת.
חברת מעלות מציינת כי העלאת הדירוג של סלקום נובעת בעיקר מהשיפור המתמשך שחל ביחסי הכיסוי וברווחיות של החברה, אשר לפי הערכתה הוא בר- קיימא למרות התחרות בכל תחומי מגזר התקשורת, המביאה ללחץ על המחירים.
דניאל ספיר, מנכ"ל סלקום: "אנו שמחים על הבעת האמון של מעלות בסלקום, בייחוד בעת הנוכחית. העלאת הדירוג היא גם לנוכח העובדה כי האסטרטגיה שהחלנו בשנת 2022, נושאת פרי: צמיחה בכל הפרמטרים וביסוס יציבותה הפיננסית של סלקום, לצד שביעות רצון רבה מצד לקוחותינו. העלאת הדירוג, לצד צעדים משמעותיים נוספים, יתנו לנו רוח גבית להמשיך ולפעול בשנה הקרובה בהתרחבות בתחומי הסיבים, הסלולר, המשך השקעה נרחבת בתשתיות ולהמשך הקטנת החוב ועלויות החוב".
תחת הכותרת שיקולים עיקריים לפעולת הדירוג מציינת האנליסטית סיון מסילתי, שהעלאת הדירוג של סלקום נובעת בעיקר מהשיפור המתמשך שחל ביחסי הכיסוי וברווחיות של החברה, שאנו מעריכים "שהוא בר- קיימא על אף התחרות בכל תחומי מגזר התקשורת המביאה ללחץ על המחירים. ב- 2022 הציגה סלקום יחס מתואם חוב ל-EBITDA של x2.8 ושיעור EBITDA של כ-24% בדומה ל- 2021 ולעומת כ-x3.8 ו-20.7% בהתאמה, ב-2019 (טרום משבר הקורונה ורכישת גולן טלקום). כמו כן הציגה החברה גידול של כ-5% בהכנסות, בעיקר בשל עלייה בהכנסות משירותי סלולר ובמספר מנויי אינטרנט הסיבים. ה-EBITDA המתואם של החברה צמח לכ-1.03 מיליארד שקל ב-2022 מכ – 974 מיליון שקל ב- 2021. בנוסף, החוב המתואם קטן לכ-2.8 מיליארד שקל בשנים 2022-2021 מכ- 3 מיליארד שקל ב-2020. העלאת הדירוג נתמכת גם בירידה בשיעור הנטישה לכ-29% מכ-31% ובעלייה מתמשכת בהכנסות מלקוחות עסקיים".
"אנו מעריכים כי ב-2023 תחול עלייה של 2.5%-1.5% בהכנסות כתוצאה מגידול במספר מנויי אינטרנט הסיבים, עלייה בהכנסות מנדידה על רקע הגידול בתיירות ובהכנסות ממנויי דור 5 בסלולר, יחד עם גידול אורגני במספר המנויים של החברה. מנגד אנו צופים ירידה בהכנסות משירותי טלוויזיה והמשך הלחץ על מחירי ציוד הקצה לאור התחרותיות הרבה בתחומים אלו. בחישוב העלייה בהכנסות איננו מנטרלים את הירידה בדמי הקישוריות. כמו כן אנו מעריכים כי בטווח הבינוני תגדל החדירה של ה-eSIM ותביא לירידה נוספת בחסמי המעבר בין חברות הסלולר כמו גם לקיטון בהכנסות הנדידה. נציין כי לביטול ההדרגתי של דמי הקישוריות לא צפויה השפעה משמעותית על תוצאות החברה, שכן לצד הירידה בהכנסות מדמי קישוריות צפויה גם ירידה בהוצאות דמי קישוריות".
"אנו מעריכים כי רווחיות החברה תעלה מעט ל-26%-25% ב-2023 מכ-24% ב-2022 שכן אנו סבורים שהגידול בהיקף הפעילות של החברה אינו צפוי להביא לשינוי מהותי במבנה העלויות שלה. עם זאת, עלייה באינפלציה ובמחירי החשמל ותנודתיות בשער החליפין מול הדולר עשויים להביא לשחיקה ברווחיות".
















