גורמים בכירים בשוק התקשורת בארץ מעריכים שלקראת כנס WRC (World Radiocommunication Conference) בדובאי בנובמבר הקרוב ישראל תתמוך בעמדה האמריקאית הקוראת להגדיל את תחומי התדרים הלא מורשים לטובת WIFI על חשבון תדרים שיוקצו לסלולר. הסיבה לכך היא מערכת היחסים של ישראל וארה"ב כך שלא משנה מה יהיו ההחלטות שיועלו להצבעה, ישראל לא תוכל להצביע נגד העמדה האמריקאית במיוחד כאשר מולה יש את רוסיה וסין שרוצות ההיפך – יותר תדרים לסלולר שעשויים לבוא על חשבון ה – WIFI.
ישראל נערכת לכנס בשיא הרצינות ולכן ישנה עבודה רבה סביב ההכנות לאירוע כולל שיתוף פעולה עם משרד הביטחון וצה"ל שנציגיו גם צפויים להשתתף בכנס.
כפי שפרסמנו אתמול להחלטות הכנס יש חשיבות אדירה לכל התעשייה העולמית וגם לישראל, למרות שאין לשראל השפעה מהותית על ההחלטות שנחתכות על ידי האינטרסים של הגופים הגדולים, בין אם מדובר במדינות ובין אם מדובר בחברות תקשורת, ויצרניות הציוד הגדולות בעולם.
הבעיה ממוקדת בתחום התדרים באזור ה – 6 גיגה, כאשר בחלק התחתון ממוקמים לוויינים שעשויים להשפיע בעיקר על התשדורת הלוויינית של ארה"ב.
התוצאות של הכנס בינלאומי גדול מאוחר יותר השנה יקבעו האם העולם יכול לנצל באופן מלא את הפוטנציאל של Wi-Fi 6E כדי לשפר את מלאי התדרים הזמין לצרכנים וחברות. המדינות יידרשו להחליט האם לזהות את 6425-7025 מגה הרץ לסלולר באירופה, המזרח התיכון ואפריקה (EMEA) – ואת 7025-7125 מגה הרץ בעולם. זיהוי כזה אומר שספקטרום זה עשוי שלא להיות זמין לטכנולוגיות ללא רישיון, כגון Wi-Fi, בחלקים של EMEA, למרות שהוא פטור מרישיון ברוב אמריקה, דרום קוריאה וערב הסעודית. בקיצור, סלט.
















