מכונת המזומנים של בזק ממשיכה לעבוד היטב גם ברבעון השני של השנה, והקבוצה רושמת תוצאות טובות, ובעיקר בזק קווי. הקבוצה צמחה ב – 3.3% בהכנסות ל – 2.3 מיליארד שקל לעומת הרבעון המקביל אשתקד, ורשמה רווח נקי של 343 מיליון שקל, גידול של 11.7% בהשוואה לרבעון מקביל.
בזק קווי המשיכה בקצב פריסת סיבים גבוה והתוצאה היא עליה שנבעה בעיקר מגידול בהכנסה הממוצעת ממנוי קמעונאי שעיקרו נבע מגידול במספר המנויים המחוברים לרשת הסיבים, מציודי קצה משלימים ומאספקת שירותי גישה לאינטרנט ISP. בנוסף, חל גידול בהיקף פעילות השוק הסיטונאי בתחום הסיבים ובשימוש בתשתיות החברה, כתוצאה מההסכם עם פרטנר. החברה דיווחה שתגיע עד סוף השנה למעל 2 מיליון משקי בית מחוברים ובתום הרבעון השני היא חיברה 1.8 מיליון משקי בית.
ההכנסות ברבעון בבזק קווי צמחו ב – 5.9% ל – 1.130 מיליארד שקל לעומת המקביל שנה שעברה, כאשר התרומה העיקרית מגיעה כאמור מהסיבים שצמחו ב – 9.5%. הרווח הנקי בבזק קווי הגיע ל – 261 מיליון שקל ברבעון בגידול של 7.4%.
נקודה חשובה לציין היא שבזק מדווחת על 65% מהלקוחות שלה הפכו להיות לקוחות בזק אחודים, כלומר בעקבות הרפורמה בין ספק לתשתית, בזק שתתה לקוחות מספקיות האינטרנט והם כעת מקבלים ממנה שירות ללא הפרדה. במלים אחרות מה שבולט מאד בתוצאות הפעילות הקווית הוא המתנה שנתן שר התקשורת יוצא, יועז הנדל, לחברה. הכנסות האינטרנט צמחו בכ- 87 מיליון שקל חציון מול חציון, כאשר בתקופה זו הוסיפה בזק מעל 600 אלף לקוחות המקבלים שרות isp מהחברה, מכאן שהרוב המוחלט של צמיחת ההכנסות מגיע דווקא משירותי ה- isp ולא מהסיבים. הפחתת דמי ההתקנה בסיבים, ומבצעי מחיר אגרסיביים מביאים, כך נראה, לצמיחת הכנסות מתונה מאד מהסיבים עצמם.
בזק הגדילה את מצבת הלקוחות המחוברים לסיבים ב – 43 אלף, שהסתכמו ברבעון השני ב – 289 אלף מנויים מחוברים.
במגזר לקוחות האינטרנט הקמעונאי הכולל החברה לא צמחה, היא ירדה ב – 3,000 ועלתה ב – 3,000 מנויים בסיטונאי. בגלל ההסכם עם פרטנר החברה עלתה בשוק הסיטונאי סיבים ב – 30 אלף מנויים וירדה בנחושת ב – 27 אלף.
החברה מדווחת על הכנסה חד פעמית מהפרוייקט של גוגל אבל לא מציינת כמה. כמו כן, הרווח הנקי הושפע מירידה בהפרשות של 33 מיליון שקל וירידה של 24 מיליון שקל בהוצאות מימון בגין פירעון מוקדם שהיה ברבעון המקביל. שני סעיפים אלה הביאו לשיפור של 57 מיליון מתוך 65 שקל ברווח הנקי.
למרות הפרשה לפנסיה מוקדמת של כ- 70 עובדים בעלות של 100 מיליון שקל, הוצאות השכר בבזק קווי ממשיכות לעלות בחדות, וגדלו ב- 5% ביחס לחציון המקביל.
תזרים המזומנים נשחק בכ- 34% ביחס לרבעון המקביל. לטענת החברה עיקר השחיקה נובע משינויים בהון חוזר, אך יש לציין שזהו הרבעון הרביעי ברציפות שבו רואים שחיקה בתזרים המזומנים.
החברה הכריזה על דיבידנד בסך של כ-392 מיליון שקל כ-60% מהרווח הנקי במחצית השנה.
















