מנהל המחקר של IBI לירן לובלין פרסם הבוקר את מסקנותיו מהדוח של קבוצת בזק לרבעון השני של השנה. לדבריו "המגזר הקווי ממשיך לצמוח, ירידה מהותית במכירת ציוד קצה ועליה ב-ARPU של פלאפון והמשך התאוששות ב- YES ברקע למכירת חבילות אחודות של טלויזיה וסיבים. בסה"כ מדובר ברבעון טוב נוסף של בזק שמציגה תוצאות מעל לתחזית המוקדמת שלנו ומעל קונצנזוס האנליסטים. לא שינינו באופן מהותי את המודל ומחיר היעד עדיין עומד על 7.1 שקל למניה בהמלצת תשואת יתר".
לובלין כותב "בזק הגיעה במהלך הרבעון לכ- 150 אלף משקי בית נוספים. סך משקי הבית הזמינים לחיבור עומד בסמוך לפרסום הדוח על כ- 1.9 מיליון – בקצב הנוכחי החברה צפויה לעמוד ביעד של 2 מיליון משקי בית בעלי גישה לסיבים עד לסוף השנה כבר ברבעון הבא. לאור ההסכם עם פרטנר נמשכת העליה במספר הקווים הסיטונאים במקביל לירידה קלה במספר הקווים הקמעונאיים (עליה בסיבים וירידה בנחושת). מצבת הלקוחות המחוברים לסיבים עם 424 אלף חיבורים תוספת של 73 אלף מרבעון קודם מהם 43 אלף לקוחות ריטייל. קצב החיבורים לתשתית הסיבים של בזק ממשיך להיות איתן ויחד עם הגידול ב-ARPU (עלה ב-2 שקלים) אנו סבורים כי בזק תמשיך להציג צמיחה בהכנסות וברווח במגזר הקווי".
לגבי פלאפון הוא מציין "בדומה לתחזית המוקדמת שלנו, פלאפון הציגה עליה של שקל אחד בהכנסה הממוצעת למשתמש שעמדה ברבעון על 58 שקל. המחירים ימשיכו לעלות ככל שחבילות דור 5 יהיו דומיננטיות יותר. שנכון להיום שיעורן מסך המנויים עומד על 35%. בצד השלילי, החברה דיווחה על ירידה מהותית בהכנסות מציוד קצה שהיתה גבוהה יותר ברבעונים האחרונים וסיפקה בסיס הכנסות ורווח יציב לחברה".
לגבי YES "נהנתה ברבעון מהצעת החבילות המשולבות שתרמה לעלייה בהכנסה הממוצעת למשתמש וזאת במקביל למכירה של תוכן שהייתה מעט גבוהה מהצפוי. גם בצד הרווחיות YES מציגה שיפור ורושמת ירידה בהוצאות השכר שהביאו את להציג עליה מרשימה ב-EBITDA. לאט ובזהירות YES מציגה התאוששות והופכת להיות זרוע מכירות סיבים מרשימה עם כ – 21 לקוחות סיבים".
בפרק מסקנות והמלצות אומר לובלין: "הדו"ח למחצית הראשונה של השנה ועדכון התחזית לשנה כולה אינן בהלימה עם התמחור הנמוך בו נסחרת החברה. אנו סבורים כי מגמת הצמיחה תימשך בשנים הקרובות ויחד עם העלאה אפשרית של שיעור חלוקת הדיבידנד וצמצום צפוי בהשקעות צפויה הצפת ערך נוספת בחברה. במכפיל EV/EBITDA X5 לשנת 2023 אנו סבורים כי הפוטנציאל בבזק גבוה אנו שומרים על מחיר יעד של 7.1 שקל למניה ועל המלצת תשואת יתר" .
















