משרד התקשורת קבע שחברת השיחות הבינלאומיות 015 חייבת לשלם דמי קש"ג עבור שיחות נכנסות מחו"ל. המשרד קבע גם שהחברה לא יכולה לשנות את זהות המנוי המחייג שמוציא שיחה מחו"ל לישראל. ההחלטה התקבלה לאחר דיון שנערך במשרד התקשורת ביום 4.7.23 בנוכחות החברה וספקי התקשורת האחרים.
בעקבות הדיון ובדיקות נוספות המשרד הגיע למסקנה ש – 015 מתחמקת מתשלום דמי קש"ג על שיחות נכנסות מחו"ל. החברה עושה זאת על ידי כך שהיא מחליפה את זהות המנוי המחייג שמוציא שיחה מחו"ל לישראל. פעולה זו מאפשרת לחברה לשלם דמי קש"ג נמוכים יותר עבור השיחות. לדברי המשרד היא עושה זאת במסווה שיחות שמגיעות מחו"ל כשיחות מפ"א מקומיות ובהתאם מבקשת לשלם עבורן בתעריף מפ"א ולא בתעריף מב"ל.
עוד נמסר כי החלפת מספר הטלפון של המנוי המחייג וניתוב השיחה באמצעות פעילות המפ"א מביא לשתי תוצאות: השיחה מקוטלגת כשיחה פנים ארצית שעבורה משלמת החברה, בהתאם ליעד המנוי הנקרא, תעריף דמי קש"ג לשיחה פנים–ארצית נכנסת או תעריף דמי קש"ג לשיחת סלולר נכנסת . זאת, במקום שהחברה תשלם עבור השיחה תעריף דמי קש"ג מב"ל לפי התעריף המופיע בהסכמים של החברה.
מדובר בפערי עלות משמעותיים מכיוון שדמי הקש"ג עבור שינוע שיחת מפ"א מפוקח ונמוך משמעותית מאשר דמי הקש"ג למב"ל אשר אינו מפוקח וקבוע בהסכמים בין החברות.
המשרד קבע ש – 015 חייבת לשלם דמי קש"ג עבור שיחות נכנסות מחו"ל בהתאם לתעריף הקש"ג לשיחה בינלאומית נכנסת כמפורט בתקנות. המשרד גם קבע שהחברה צריכה לדווח למשרד כי סיימה לבצע את כל הפעולות הנדרשות על מנת להבטיח שהתנועה הבינלאומית הנכנסת לישראל המועברת באמצעות הרשת שלה תהיה בהתאם.
















