חברת פרטנר מבקשת שיבחנו אותה בשנה הבאה, אחרי שהשנה הנוכחית מוקדשת לבנייה מחדש. החברה מסיימת את הרבעון השני של השנה עם ירידה של 4% במכירות מגזר הסלולר. אם מפרידים בין זמן האוויר (שירותים) וציוד הקצה ניתן לראות שהחברה איבדה 5 מיליון שקל בשירותים לעומת הרבעון השני אשתקד, שהסתכם ב – 452 מיליון שקל. בסעיף ציוד הקצה, ובדומה לשאר החברות בשוק, פרטנר רשמה ירידה של 15% במכירות שהסתכמו ב – 115 מיליון שקל, סכום נמוך יחסית שפרטנר מבינה שהוא עקב אכילס שלה והיא תצטרך לשפר אותו.
במגזר הנייח החברה רושמת גידול של 4% ל – 308 מיליון שקל, כאשר ההכנסות צמחו בשל מכירות מוגברות של אינטרנט סיבים ושירותי דאטה, אך לעומת זאת קוזזו בשל מכירות נמוכות של ציוד קצה.
החברה ממשיכה לארגן מחדש את מספר הלקוחות שלה והיא מדווחת על ירידה של 431 אלף מנויים מהרבעון השני אשתקד ל – 2.66 מיליון כעת. הגריעה מגיעה כתוצאה משינוי שיטת הספירה לאורך הרבעונים האחרונים כולל מנויים שנספרו כייעודיים למכונות. מדובר במספר לא שגרתי, שהוביל לעלייה בהכנסה הממוצעת למנוי ל – 56 שקלים לחודש.
החברה הציגה צמיחה של כ-15% ברווח הנקי ל-54 מיליון שקל ואת תזרים המזומנים החופשי הגבוה ביותר ב-6 השנים האחרונות, עם צמיחה של כ-31% ל-72 מיליון שקל.
החברה הוסיפה 21 אלף מנויי סיבים, כאשר 19 אלף הם על גבי הרשת של בזק ו – 2,000 על גבי הרשת שלה, ובסך הכל יש לה כעת 334 אלף מנויי סיבים והיא החברה עם המספר הגדול ביותר בתחום. בנוסף פרטנר הרחיבה את מספר בתי האב ברשת המחוברים ברשת שלה ב – 17 אלף מנויים ל – 991 אלף.
ואילו בתחום הטלוויזיה החברה רושמת תוצאה לא טובה והיא יורדת ב – 4,000 מנויים לעומת הרבעון הקודם ו – 11 אלף לעומת הרבעון המקביל אשתקד. המספר הכולל של מנויי הטלוויזיה של החברה עומד על 213 אלף בלבד.
אבי גבאי מנכ"ל פרטנר אמר ״בהתאם לתכנית האסטרטגית שגיבשנו, התוצאות הפיננסיות והתפעוליות מציגות ניצנים ראשונים לתהליכי העומק שהחברה עוברת בחודשים האחרונים. ההצלחה יוצאת הדופן של פרטנר בתחום הסיבים מעידה על היכולות של החברה, שיבואו לידי ביטוי גם בשאר תחומי העשייה שלה. אנו ממשיכים להתמקד מחד בפיתוח תשתיות וחיזוק הערך ללקוחותינו ומאידך בהגברת הפרודוקטיביות הארגונית, על מנת להבטיח המשך מגמה חיובית ברווחיות ובתזרים".
















