האנליסט לירן לובלין, מנהל מחלקת המחקר של IBI, מעלה את מחיר היעד של פרטנר ל – 21 שקל על רקע דוחות החברה לרבעון השני וקובע שמחיר המניה שוב אטרקטיבי. לדברי לובלין התוצאות היו מעט מעל לצפי והושפעו מירידה במצבת המנויים ובמכירת ציוד קצה כשבצד החיובי נרשמה עלייה של שני שקלים בהכנסה הממוצעת למשתמש ושיפור במבנה העלויות לעומת הרבעון הראשון, מה שהביא לרווחיות גבוהה מהצפוי.
הוא כותב שההאטה בציוד הקצה היא מגמה שחולשת על כל השוק וכי התקוות ממשיכות להימצא בשירותי הסלולר. "נציין לחיוב את השיפור בתוצאות המגזר הקווי נוכח שיתוף הפעולה עם בזק וגם כאן אנו סבורים כי הפוטנציאל עדיין לא מוצה.
לגבי מגזר הסלולר הוא אומר "פרטנר איבדה 43 אלף מנויים מתוכם כ- 31 אלף פריפייד ו- 12 אלף מנויי פוסט פייד. שיעור מנויי דור 5 עמד על כ-13% בסוף הרבעון. ההכנסה הממוצעת הייתה גבוהה ב- 2 שקלים אל מול הרבעון הקודם וב- 7 שקלים מרבעון מקביל, העלייה נבעה מגריעת המנויים שביצעה החברה (5 שקלים) מהכנסות רואמינג ובמיקוד בחבילות ערך שהביאו במקביל גם לשיפור במבנה העלויות של החברה. שיעור הנטישה ברבעון חזר לרמות נמוכות ועמד על 6.1%".
"מכירות ציוד הקצה בדומה לסלקום ופלאפון היו נמוכות מהממוצע ועמדו על 128 מיליון שקל בשיעורי רווחיות גולמית של כ- 15.5% בלבד – וזו אולי הנקודה הבעייתית היחידה בדוח".
לגבי המגזר הנייח הוא מציין שנרשמה עליה בהיקפי המכירות בעיקר כתוצאה מצמיחה במספר מנויי הסיבים "וגם ברבעון הזה יש לשים לב לירידה בהיוון התקנות הסיבים שהשפיעה לרעה על ה- EBITDA שנותרה ללא שינוי מול רבעון מקביל. כלומר מדובר בשיפור בתוצאה של המגזר בהיקף מוערך של כ-9 מיליון שקל. לסיבים של פרטנר מחוברים כ-334 אלף מנויים עליה של 21 אלף מנויים מרבעון קודם מהם כ-45 מנויים על תשתית בזק – שיעור חדירה (של מנויי תשתית פרטנר בלבד) של כ- 29%".
לגבי הטלוויזיה הוא מעריך שהירידה במספר המנויים תימשך כאשר סך הלקוחות למועד הדו"ח ממשיך לרדת ועמד על 213,000 ירידה של 4,000 מול רבעון קודם.
לגבי תזרים המזומנים הוא צופה שההשקעות של פרטנר יעמדו השנה על כ – 20% מההכנסות או כ-700 מיליון שקל. "התזרים החופשי לאחר תשלומי ריבית עמד על 32 מיליון אל מול תזרים שלילי של 18 מיליון שקל ברבעון הקודם. ביחס לצפי מדובר בנתון מעודד. הפערים בין הרבעון הראשון לשני נובעים מעיתוי תשלומים אך במבט קדימה אנו מעריכים שיפור שינבע מצמצום במבנה העלויות, הורדת התשלומים לקרן העידוד ובעתיד הרחוק יותר גם ירידה בהיקף ההשקעות. אנו עדיין מתמחרים תזרים נמוך לשנת 2023 של כ-40 מיליון שקל אבל מעריכים כי יש בסיס לשיפור לקראת שנת 2024".
בפרק מסקנות והמלצות "התוצאות לרבעון השני של פרטנר היו אמנם גבוהות מהצפי המוקדם שלנו (שלא היה אופטימי במיוחד). מאז הדוח המאכזב של הרבעון הקודם המניה איבדה כ-10% מערכה (ו-40% מתחילת השנה) ואנו סבורים כי הסיכון להרעה מהותית בפעילות הוא מוגבל ופוטנציאל השיפור הוא גדול. נכון להבוקר המניה נסחרת במכפיל 3.9X על ה-AEBITDA ל-2023 ומציגה יחס סיכון סיכוי אטרקטיבי לטווח הבינוני. אנו מעלים מעט את מחיר היעד ל-21 שקל ושומרים על המלצת תשואת יתר למניה".
















