"ירידה בהשקעות של חברות התקשורת מתורגמת לירידה ברווחיות של יצרניות הציוד ואנחנו רואים את זה חד משמעית גם כאן. תחרות זה דבר מצוין אבל הרווחיות של החברות הסלולריות לא מאפשרת להם לרוץ קדימה בהשקעות בישראל. אנחנו רואים שזה פוגע לא מעט ברווחים של חברות הסלולר וגם בחלקים של היצרניות. אם מסתכלים על ארצות הברית ודרום מזרח אסיה אז ה – 5G תפס חזק מאוד ובאירופה ובישראל זה רק תפס בלי חזק", כך אומר אריק טל, מנכ"ל נוקיה ישראל בפודקאסט עושים תקשורת בזמן אוויר https://open.spotify.com/episode/1eA6i2HPoNK8Jjv68zzVTn?si=UYikW2WpRgWqYzJQJHBfBw .
לדברי טל "צריך לתמרץ השקעות כי מהמפעילים לבד זה לא יבוא, לא בגלל שהם לא רוצים. אנחנו מדברים איתם כל הזמן והם היו מתים להשקיע יותר, אבל זה כרגע קשה. המפעילים רוצים חדשנות, כי מה זה חדשנות? טלקו זה היי טק לכל דבר. כל חברת סטארט אפ שרוצה לקדם פתרונות זקוקה לחברות טלקום עם תשתיות חזקות. צריך לקשור בין הנחות באגרות התדרים לבין התחייבות להשקעות מצד החברות".
בהתייחסו לשאלה מה מקבלים אזרחים במדינות שבהן הדור החמישי מתקדם יותר לעומת הצרכן הישראלי אמר טל שמדובר בשירותים הרבה יותר מתקדמים שמסופקים בזכות העובדה שיש כיסוי רשת 5G הרבה יותר משמעותי. זה כולל גיימינג עבור חברה צעירים, זה כולל רשתות פרטיות עבור השוק העסקי והמוסדי וברגע שיש את התשתיות התומכות, הכל יותר מתקדם".
















