ערוצי הטלוויזיה הישראליים רשת 13, קשת 12 ותאגיד השידור הישראלי הודיעו הבוקר על הקמת פורום פעולה משותף – "פורום הערוצים הישראליים". הפורום מוקם במטרה לפעול נגד הפגיעה הצפויה בתקשורת החופשית בישראל בכלל ובערוצי הטלוויזיה בפרט כתוצאה מהמהלכים שמקדם שר התקשורת.
הפורום מסר "ההשתלטות על התקשורת הישראלית הפכה ליעד הבא של הממשלה. התוכנית של השר קרעי היא הדרך לריסוק אחת מאבני היסוד של הדמוקרטיה בישראל ומאפשרת שליטה פוליטית בסדר היום התקשורתי. שר התקשורת מבקש להחזיר את ישראל ארבעה עשורים אחורה ומקים את "משרד התוכן" הממשלתי. גוף פוליטי שישלוט בחדשות, בשוק הטלוויזיה בישראל ובפרסום נתוני הרייטינג – דבר שאין לו אח ורע בעולם הדמוקרטי".
"זאת ועוד, תזכיר החוק נועד בכדי להתערב באופן בוטה גם במישור הכלכלי באמצעות מתן הטבות ייעודיות ופטור מתשלום לכלי תקשורת שהממשלה חפצה ביקרם. במקביל, הצעת החוק מפקיעה זכויות של הערוצים החופשיים, מחסלת את תעשיית ההפקות המקומית, פוגעת אנושות בשידור הציבורי בישראל ובתעשיית המוסיקה הישראלית".
לדברי הפורום "עפ"י תזכיר החוק, מועצה ממשלתית-פוליטית תחליט בשביל השוק מה טוב לו, את הרצון החופשי, חופש ההתקשרות ואת כלכלת השוק יחליפו מינויים של שר התקשורת".
"תזכיר החוק הוא שלב נוסף בדרך לפגיעה בדמוקרטיה הישראלית. הפורום המשותף יפעל בכל הכלים העומדים לרשותו על מנת למנוע את המהלך המסוכן של ההשתלטות העוינת על התקשורת הישראלית".
בראש הפורום עומדים עו"ד נגה רובינשטיין ויועץ התקשורת עמרי הרוש. הפורום יגיש תגובה משותפת לתזכיר החוק ובנוסף תוגש תגובה פרטנית על ידי כל אחד מהערוצים.
















