הרולינג ניתן לתקופה של שנתיים, ומאז הוא הוארך כל פעם בשנה נוספת. עם זאת, רשויות המס מבהירות שוב ושוב שלא יהיו הארכות נוספות וכל שנה בזק מתדפקת על שולחן רשויות המס ומבקשת עוד שנה וחוזר חלילה.
עכשיו נודע כי בעקבות הווטו שהטיל ועד העובדים של בזק על התקדמות בביטול ההפרדה המבנית, עוקבים ברשויות המס אחר ההתפתחויות בנושא וצפויים שלא להאריך את הרולינג פעם נוספת. המשמעות היא שאם לא יהיה הסדר עם ועד העובדים עד לסוף השנה, בזק צפויה לאבד הטבות מס עתידיות בגובה של 1.2 מיליארד שקל. וזה כבר סיפור אחר לגמרי.
גם ללא קשר להתנגדות הוועד, במשרד התקשורת קיים חוסר רצון בולט לעסוק בעניין ההפרדה המבנית, וכך או כך לא צפויה התקדמות בנושא בקרוב. יחד עם זאת, המכשול הקשה ביותר להתקדם הוא ההתנגדות הגורפת של וועדי העובדים בבזק וביס.
המשבר סביב ההפרדה המבנית הינו קשה במיוחד גם בשל רמת התקשורת המאוד נמוכה הקיימת בין ועדי העובדים להנהלת הקבוצה, כאשר בפועל כמעט ואין תקשורת בין הצדדים. גם המנכ"ל וגם היו"ר עומדים חסרי אונים מול הנחישות והעוצמה שמגלים הוועדים בקבוצה, העובדים פעם ראשונה בשיתוף פעולה מלא.
המשבר סביב ההפרדה המבנית צפוי להמשיך להעסיק את בזק ואת רשויות המס בחודשים הקרובים. בין אם יושג הסדר עם העובדים ובין אם לאו, המשוכה של אישור ממשרד התקשורת עדיין קיימת. ברקע הדברים צריך לזכור שמשרד התקשורת כבר נתן לבזק הטבה אדירה בדמות ביטול ההפרדה בין ספק לתשתית, ובכך הוא ביצר את כוחה של החברה בצורה חסרת תקדים, כאשר מנגד לא טרח להפחית את מחירי השוק הסיטונאי ובפועל הוא מביא לפגיעה וסגירה של חברות אינטרנט קטנות. זה גם יהווה שיקול נוסף כאשר הנושא יעלה לדיון.
















