שר התקשורת לשעבר יועז הנדל, מונה לתפקיד יו"ר דירקטוריון חברת RNDC שמתכננת להקים חוות שרתים ברמת הנגב. החברה החלה בסדרת פגישות עם גופים מוסדיים על מנת לגייס כסף לפרויקט שנאמד בהיקף של מיליארד שקל. החברה מחפשת לקוחות עוגן שיבטיחו לה תקופת שכירות ארוכה. הנדל אישר את הפרטים אך סירב להרחיב ואמר שבקרוב הפרויקט יוכרז רשמית ואז ניתן יהיה לחשוף יותר פרטים.
הקמה של חוות שרתים, במיוחד חווה שמתיימרת להיות חוות גדולה מאד, מחייבת מקורות מימון כולל לקוחות עוגן גדולים. בישראל רוב חברות הענן הגדולות דוגמת אמזון, מיקרוסופט, גוגל, אורקל וכו', כבר חתמו על חוזים להקמת חוות ולכן לגייס את הכסף, במיוחד ברמות הריבית היום, העובדה שבישראל יש לא מעט חוות הנמצאות בשלבי בנייה – כל אלו מקשים מאוד על יזמים חדשים בתחום.
על פי הערכות יש בישראל כ – 20 חוות שנבנות או מתוכננות ולאף אחד אין את היכולת לדעת מי מהחוות הללו אכן תוציא את ימיה. על פי הערכות הבינה המלאכותית תידרש להמון שטח אחסון והגידול צפוי לעמוד על 4.7% עד 2027 מדי שנה. לגבי המחירים זה כבר סיפור אחר ובארה"ב הם כבר עולים. כיצד כל זה ישפיע על השוק המקומי קשה כרגע להעריך.
















