עדכון: חברת דואר ישראל מדווחת על גידול של 9.4% בהכנסות הרבעון השני של השנה בהשוואה לרבעון מקביל שנה שעברה, שהסתכמו ב – 412 מיליון שקל. במחצית השנה החברה מדווחת על צמיחה של 12% בהכנסות ועל רווח נקי של 29 מיליון שקל, בנטרול רווחי הון (175 מיליון שקל, כולל רווחי הון), בהשוואה להפסד של 176 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. רווחי ההון נובעים מהכנסות ממכירת נדל"ן במסגרת הסכמי ההבראה.
הרווח הנקי בנטרול רווחי הון ברבעון השני של 2023 הסתכם ב-21 מיליון שקל בהמשך לרבעון הראשון בו הסתכם הרווח הנקי בנטרול רווחי הון ב-8 מיליון שקל, ובהשוואה לרבעון המקביל אשתקד בו דיווחה החברה על הפסד של 103 מיליון שקל.
הרווח הנקי הסתכם במחצית הראשונה של 2023 ב-175 מיליון שקל, בהשוואה להפסד של 176 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. בנטרול הכנסות מרווחי הון, החברה מדווחת על רווח נקי של 29 מיליון שקל במחצית, מתוכם 21 מיליון שקל ברבעון השני.
ההכנסות הסתכמו במחצית הראשונה של 2023 ב- 849 מיליון שקל, צמיחה של 12% בהשוואה ל-759 מיליון שקל במחצית הראשונה של 2022.
התוצאות מלמדות שהחברה מתאוששת מהמשבר הקשה שעברה בתקופת הקורונה והיא חוזרת לפסי רווחיות. נזכיר שהחברה נמצאת בעיצומה של תוכנית הבראה שבעטיה עזבו את החברה כ- 1,000 עובדים, וישנם עוד שיפרשו בהמשך. החברה גם נמצאת באמצע תהליך הפרטה.
דוד לרון, מנכ"ל דואר ישראל: "השלמנו מחצית מצוינת עם הישגים חסרי תקדים במעבר מסכנת פשיטת רגל לרווחיות וצמיחה, הישגים שאפשרו לנו להקדים תוכניות משמעותיות לשיפור השירות בהשקעה של מיליוני שקלים. אנחנו ניצבים בימים אלו בעיצומו של מהלך היסטורי להפרטת דואר ישראל, והחברה יציבה ואטרקטיבית, ורכישתה נבחנת על ידי משקיעים מהשורה הראשונה מהארץ ומהעולם. ככל שתוסר עננת ההתערבות הפוליטית ויתאפשר המשך ניהול מקצועי ועצמאי של החברה, נוכל להשלים את ההפרטה בהצלחה רבה בתוך חודשים בודדים לטובת הציבור, העובדים והחברה".
קרן אצלאן, סמנכ"לית הכספים בדואר ישראל: "בסיכום המחצית הראשונה של 2023 השלמנו את תכנית המפנה לדואר ישראל, העברנו את החברה מהפסדים כבדים לרווחיות וצמיחה בהכנסות, ופעלנו לצמצום החוב במערכת הבנקאית. העלייה בהכנסות והשלמת הפעימה השנייה של פרישת עובדים במסגרת תוכנית ההבראה וההסכם הקיבוצי, מאפשרות לנו להתייעל ולפנות משאבים להשקעה באוטומציה, מיכון ומערכות נוספות שמביאות לשיפור מהיר בשירות ללקוחות ותומכות בהגדלת קיבולת, הגדלת נתחי שוק והרחבת תחומי פעילות".
החברה מדווחת על EBITDA חיובי בסך 144 מיליון שקל (בניכוי רווחי הון) במחצית הראשונה של 2023, לעומת EBITDA שלילי בסך 40 מיליון שקל במחצית הראשונה של 2022.
החברה שילמה 100 מיליון שקל חוב למינהל הדואר הסיני ועדיין ההתחשבנות בין הצדדים לא הסתיימה.
עדכון: נדגיש שהדוחות של דואר ישראל מפורסמים באופן חלקי בלבד ולכן לא כל התמונה המלאה על מצב החברה נחשף.
בנוסף, חשוב להגיד שיחד עם העבודה החשובה שנעשית בחברה, הסיבות לשיפור בתוצאות הן כתוצאה מעליית תעריפים, סגירת סניפים, צמצום שעות עבודה, עמלות בנקים שהתייקרו בשל הריבית ועוד. נקודה נוספת שצריך לשים לב אליה היא העובדה שלמרות כל המאמצים, עדיין ישנה ירידה במשלוח חבילות דרך הדואר. זה המנוע העיקרי של החברה והמגמה ממשיכה להיות לא טובה.
יו"ר דירקטוריון דואר ישראל מישאל וקנין לא צירף הודעה מטעמו אך החברה הזכירה את תהליך הפיטורים שמתנהל נגדו ואשר נמצא כרגע לקראת דיון בבג"ץ.
















