בהמשך להחלטת החמישייה בבזק שלא לאפשר כל התקדמות בנושא ההפרדה המבנית, ובהמשך לשיתוף הפעולה האסטרטגי שהושג בין הוועדים בקבוצה, מצטרף גם אלי כהן יו"ר ועד העובדים ביס ומודיע להנהלת החברה כי לא יאפשר כל פעילות של החברה לקידום ביטול ההפרדה המבנית, וכל פעולה של הנהלת החברה בנושא תביא לסכסוך עבודה ביס, ולמעשה גם בבזק.
הודעת הוועדים בנושא ההפרדה המבנית בקבוצת בזק מציבה למעשה אולטימטום לבעלי השליטה בחברה, קרן סרצ'לייט ומשפחת פורר. עד כה נמנעו בעלי השליטה מלפעול ישירות מול הוועדים, ואולם נראה שתחת ההנהלה והדירקטוריון הנוכחיים לא תהיה לבעלים ברירה אלא להיכנס לאירוע. יישור הקו ההיסטורי בין הוועדים השונים בקבוצה הוא אירוע שלא ניתן להפחית במשמעויותיו, ואינו קורה סתם במקרה.
בשלב זה נראה כי החרפה נוספת ביחסי העבודה היא רק עניין של זמן שכן החברה לא תוכל שלא לפעול לביטול או צמצום ההפרדה המבנית לאורך זמן. נזכיר שמעל ראשה של החברה מתנופפת חרב בדמות ביטול נכס המס בשווי 1.2 מיליארד שקל, ואם עד סוף השנה לא תצליח החברה לשכנע את רשויות המס בנוגע לסיכויי ביטול ההפרדה המבנית, קיים סיכוי ממשי שהרולינג בנושא יבוטל. גורמים בוועדי העובדים עימם שוחחנו, מציינים כי הם עוקבים מקרוב אחר פעילות החברות בתחום, ובשלב זה נראה כי כל הפעילות בנושא ביטול ההפרדה המבנית הופסקה, הן בבזק והן ביס.
















