הצוות הבינמשרדי לטיפול בקידום הדור החמישי ומציאת פתרונות להקמת אתרים סלולריים, משנה את מתכונת העבודה שלו ומקים 4 צוותי עבודה נפרדים שיטפלו בנושאים מסויימים שעלו כתוצאה מהדיונים בצוות. בעקבות זאת, הצוות שאמור היה להגיש את מסקנותיו באוגוסט האחרון, יגיש את עבודתו רק בדצמבר. במילים אחרות מי שתלה תקוות שנוכל לראות תוצרים כבר השנה – תקוותיו נגוזו.
ארבעת הנושאים שייבחנו על ידי הצוותים הם עלויות, מבנה שוק, שימושים, תועלות והשפעה משקית.
שר התקשורת שלמה קרעי הקים את הצוות ב – 20 במרץ השנה. הצוות מורכב מנציגי משרד התקשורת, אגף התקציבים, בנק ישראל, רשות התחרות, רשות החדשנות ונציג משרד ראש הממשלה.
בדברי ההסבר בכתב המינוי נמסר שהביקושים להעברת נתונים על גבי הרשתות הסלולריות הציבוריות בישראל הולכים וגוברים. בשנים האחרונות הביקוש גדל בקצב מעריכי בשיעור של כ- 40% לשנה בממוצע. לצורך עמידה בביקושים המתרחבים לשימוש נרחב בתשתיות סלולריות מתקדמות, לצד שמירה על היותה של ישראל מובילה בהפעלת יישומים מתקדמים, יש צורך בשדרוגים משמעותיים לתשתיות חיוניות אלו לטובת שמירה על איכות החיים של אזרחי ישראל, הפריון והתפתחות הכלכלה והתעשייה הישראלית. בנוסף, איכות הרשתות הסלולריות הציבוריות בישראל כפי שמשתקפת דרך מדדי השוואה בינלאומיים ירודה. היקף ההשקעות הפרטיות בשוק הסלולר בישראל אינו מספק בראי הביקוש החזוי ונוכח הדרישה להקמת אתרי סלולר בצפיפות רבה בטכנולוגיית הדור החמישי.
















