משרד התקשורת מתכנן לסיים עד סוף שנת 2022 את הטיפול בקביעת שוק סיטונאי לעסקים על בזק, ואת קביעת תעריפי השוק הסיטונאי המעודכנים הן עבור שירותים סיטונאיים מבוססי רשת (BSA) והן עבור דמי המעבר בתשתיות בזק. כך אומרים גורמים בכירים במשרד התקשורת. שני הנושאים האלו החלו כבר בשנה שעברה והתעכבו מכיוון שלא היה סמנכ"ל כלכלה במשרד. נושאים אלו הם קריטיים עבור המתחרים של בזק.
משרד התקשורת פרסם קול קורא לבחינת הרגולציה שתחול על בזק בשוק העסקי. בשוק זה בזק שולטת ב-80% מהנתח עם רווחיות גבוהה, ומתחרותיה בקושי מצליחות להתחרות בה. אחת הנקודות שעלו בקול הקורא היא יכולתה של בזק לתקן תקלות במהירות, מה שנותן לה יתרון משמעותי על מתחרותיה. הרעיון שנשקל הוא לחייב את בזק לספק שירות זה באותה רמת איכות, תמורת תשלום, כך שספקיות אינטרנט יוכלו להתחייב ללקוחותיהן שתקלות יטופלו באותה זמינות כאילו היו מנויים אצל בזק.
הנושא השני הוא תעריפי השוק הסיטונאי – המתחרים של בזק דורשים להפחית אותם באופן משמעותי, במיוחד לאור הסכם בזק עם פרטנר שמאפשר לפרטנר לרכוש קווים מבזק במחיר אטרקטיבי תמורת התחייבות לכמות. המתחרים טוענים שהמחיר צריך לרדת גם עבורם ללא תלות בהתחייבות, מכיוון שהמחירים של בזק אינם משקפים את עלויותיה האמיתיות.
הנושא האחרון הוא מחיר המעבר בתשתיות בזק, שגם אמור היה להיקבע כבר לפני זמן רב אך נדחה בגלל העיכובים באגף הכלכלה. המתחרים של בזק טוענים שהמחיר מופקע ודורשים שיופחת לרמה סבירה. המשרד גם סבור שהמחיר הנוכחי, 430 שקל לק"מ, גבוה מדי.
















