משרד התקשורת נמצא במגעים עם בזק והוט על מנת לבחון פיילוט שיאפשר לחברות לוותר על פריסת כבלי נחושת וקואקס באזורים שבהם הן פורסות גם סיבים אופטיים. המהלך מעורר דיון בקרב מומחים – האם כבר הגיע הזמן לוותר על רשתות הנחושת הוותיקות ולעבור לטכנולוגיות חדשות, ולכן הגיעו במשרד התקשורת למסקנה שייערך פיילוט בטרם תתקבל החלטה.
בעקבות הרחבת פריסת הסיבים האופטיים בכל הארץ, עלתה השאלה מדוע לחייב את בזק והוט לפרוס בשכונות חדשות גם סיבים אופטיים וגם נחושת או כבלי קואקס. החברות פנו למשרד בנושא וביקשו להסתפק רק בסיבים אופטיים. אלא שבמשרד חוששים לקחת סיכון ולקבל החלטה חד צדדית ולכן הוחלט שייערך פיילוט באזור מסוים ושם תיבחן הסוגיה לאורך כמה חודשים.
בבזק אומרים שכבר מצאו פתרונות לבעיות שעלולות לצוץ, והשאלה היא האם מדובר בפתרון אפקטיבי או לא. כך למשל תקשורת במעליות מתבצעת דרך נחושת, האם סיב אופטי יכול לשמש כתחליף טלפוניה, ייתכן שכן אבל זה לא טריוויאלי והעובדה היא שגם בזק מספקת את שירות הטלפוניה שלה על גבי הנחושת ולא על גבי סיבים אופטיים, ופתרונות VOB לא תמיד יעילים. כלומר רשתות הנחושת מיושנות ואיטיות בהרבה מרשתות סיבים אופטיים, אך עם זאת, לנחושת יתרונות מסוימים: היא זולה יותר לפריסה, ומחירה ירד, ועמידה יותר לתקלות ונזקים כאשר מדובר על נזקי טבע ועל שרידות ובעיתות חירום.
בכל מקרה כרגע מדובר רק על אזורים חדשים כאשר במקביל המשרד עוסק בשאלה מתי אפשר יהיה לבטל את הנחושת לגמרי, כלומר להוציאה מהאדמה ולהיפטר ממנה וזה תהליך שיקח עוד שנים.
















