נדמה שאין נתון עגום יותר בשוק התקשורת מאשר הנתון על היקף התעבורה ב – 5G בישראל. בימים אלה עורך משרד התקשורת בדיקות לגבי היקף התעבורה העוברת בישראל ב – 5G והמספר שהתגלה עצוב במיוחד. היקף התנועה העוברת ברשתות הסלולר ב – 5G בישראל עומד על בין 5-10% בלבד, בעוד שבמדינות מפותחות אחרות כמו ארה"ב וקוריאה הדרומית הנתון עומד על כ-25%. אחד המפעילים הביע את דעתו על כך, הוא אמר שבישראל יש יותר תנועה בטלפונים הכשרים מאשר ב – 5G.
הסיבות לאימוץ האיטי מגוונות. ראשית, עדיין חסרים שירותים ויישומים הדורשים מהירויות גבוהות שרק 5G יכול לספק. שנית, כיסוי התשתית של רשתות 5G בישראל הוא מוגבל יחסית, שכן הטכנולוגיה הושקה לאחרונה. ולבסוף, נראה שיש מודעות נמוכה בקרב הצרכנים ליתרונות של 5G.
לפני מספר חודשים בבדיקה שעשינו התברר שהיקף התעבורה עמד על 5% בלבד. לדברי הגורמים איתם שוחחנו מדובר על עלייה מזערית של 2% לכל היותר. המשמעות היא שאנחנו אולי מדברים הרבה ב – 4G אבל מרבית ה – DATA גם עוברת עליו.
מצד אחד המפעילים מדווחים על עלייה בכמות המצטרפים לחבילות 5G ופלאפון אף הצהירה שהיא קרובה למיליון לקוחות, ובפער ניכר על מתחרותיה, אבל מהנתונים שמגיעים למשרד התקשורת המספרים הם הרבה יותר נמוכים. הם נבדקים על ידי סטטיסטיקות שימוש בתדר ה – 3.5 גיגה הרץ שחברות הסלולר משתמשות בו לטובת ה – 5G.
נזכיר שבישראל החברות מקימות אתרי 5G בהיקף של עשרות אתרים מדי חודש, ולמרות זאת כנראה שהציבור לא מסתער בהמוניו על השירות המהיר. ייתכן והסיבה לכך קשורה בין היתר בעובדה שה – 5G תופס תאוצה ברשתות פרטיות בשוק העסקי, ובשוק הפרטי הוא פחות מעניין את משתמש הקצה שבביתו יש WIFI שזמין וקל לשימוש.
בנוסף, אין שירות כרגע שדורש 5G בהיקף כיסוי רחב שלא ניתן לספק על גבי רשתות 4G וביחד עם מספר האנטנות התומכות הנמוך יחסית – מביא לכך שאין לחברות ולא לציבור תמריץ אמיתי לעבור ל – 5G. כל זה עשוי להשתנות בתחילת שנה הבאה כאשר אפל תשיק את המשקפיים המקושרות שלה שרבים סבורים שיחולל שינוי. עד אז, אנחנו במצב לא טוב.

















ושכחנו את המחיר- יש חברות שחושבות שמילת הקסם 5G תהלך פלא על הישראלים שלא מבינים ברובם מה זה , מי צריך את זה בכלל בדיוק מכו שטרללו את כולם עם סיבים בשעה שהרוב האסולוטי לא צריך את זה בקצבים הגבוהים באמת ועוד יותר, כשמיש צריך אפלואוד גבוה באמת נאלץ לשלם כאילו שאנחנו באפריקה במדינת עום רביעי
רק למי שלא יודע -בזק הפילה את מחיר ההתקנה לבתים פרטיים לרבע מהמירון כי אין התלהבות גם אצל צמודי קרקעי מבוססים
הכסף כמובן יבוא מדמי המנוי החודשיים שממשיכים להרקיע שחקיםב לי שום הצדקה
חברה חזירה שלא ידועת גבולות – אנחנו מחכים להמשך התחרות שתפיל את המחירים לריצפה וכל הזמן ננוע ממבצע למבצע ומחבר האחת לאחרת רק בשביל העונג לתעתע בהן כי זה מה שמגיע להן
וראבק- תפסיקו לצנז רולמחוק תגובות מה אתם . מלקקים לחברות ???
איפה ראית צנזורה?