ההסתדרות, ועד העובדים והנהלת בזק חתמו היום על תיקון להסכם הקיבוצי, לאור השינוי הצפוי בתנאי השליטה כפי שנקבעו בתיקון שהובילה המדינה לצו הבזק. ההסכם נחתם היום במעמד יו"ר ההסתדרות ארנון בר דוד במשרדי בזק, לאחר שביום חמישי אישרה האסיפה הכללית את ההסכם ברוב גדול.
ההסכם יחול על יותר מ-5,000 עובדי החברה ויהיה בתוקף עד לשנת 2025. הנושאים הקשורים לפרישת עובדים לגמלאות יהיו בתוקף עד 2026. סעיפי ההסכם יוחלו במלואם גם אם שינוי גרעין השליטה יתבצע לאחר מועדים אלו על מנת להבטיח תנאים מיוחדים בהליך העברת הבעלות, אם וכאשר יתרחש.
ההסכם נחתם במעמד יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד, יו"ר הסתדרות עובדי המדינה עו"ד אופיר אלקלעי, מנכ"ל בזק רן גוראון, סמנכ"לית משאבי אנוש מורן קיטה ויו"ר ארגון עובדי בזק איציק בסלו.
ההסכם מבטיח שמירה על האיתנות הפיננסית של בזק לטווח הארוך, זאת על ידי קביעת מנגנונים מיוחדים כמו שמירה על דירוג חוב, היוועצות עם ארגון העובדים, שמירת השליטה בחברת פלאפון והמשך הפעילות כחברה ציבורית. עוד נקבע כי ההסכמים וההסדרים הקיבוציים, כמו גם הנוהגים המקובלים בחברה כיום ישמרו במלואם, הן ביחס לעובדים והן ביחס לגמלאים הנוכחיים והעתידיים.
עוד בהסכם:
- מענק כספי מכובד אשר יחולק על ידי ארגון העובדים.
- ככל שהחברה תהיה ללא גרעין שליטה, נציגות העובדים תוכל למנות נציג עובדים נוסף.
- שיפור תנאי הפרישה של עובדים במעמד "קבוע ותיק" בדמות הגדלת התוספת השקלית ל-2,400 שקל (מכ-800 שקל בממוצע כיום).
- תשלום דמי הניהול לקרן הפנסיה יבוצע על ידי הנהלת החברה במקום העובדים (המשמעות היא תוספת לפנסיית הגישור בשיעור של 2.45%).
יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד: "אני רוצה לברך על ההסכם הזה שמיטיב עם עובדי ועובדות בזק לאור העברת גרעין השליטה, ומעניק להם ביטחון תעסוקתי
איציק בסלו יו"ר ועד העובדים אמר "אני מודה לחבריי לחמישייה בארגון העובדים הארצי על הדרך שאנחנו שותפים לה יחד בהובלת החברה להישגים מדהימים לארנון בר דוד יו״ר ההסתדרות ואופיר אלקלעי מחזיק תיק הבזק על הליווי התמיכה והסיוע לכל אורך המו״מ הממושך לצוות המקצועי שליווה אותנו בצד הכלכלי והמשפטי ולמורן קיטה סמנכלית משאבי אנוש שניהלה והובילה את המו״מ הממושך בהגינות במקצועיות ובצורה מכובדת, ולעובדות ועובדי החברה על האמון והתמיכה במטרות הארגון בנימה אישית אני חושב שהסכם זה מניח יסודות מוצקים ליציבותה ואיתנותה הפיננסית של החברה על כל המשתמע מכך לאורך שנים".
















