משרד התקשורת צפוי לפרסם בקרוב בקשת מידע מחברות הסלולר לגבי עלויות הקמת אתרים סלולריים, כך נודע ל-Zmanavir. זאת כחלק מעבודת הצוות הבינמשרדי שמטרתו למצוא דרכים להוזלת עלויות אלה ולהקל על הקמת אתרים חדשים.
על פי הערכות, משרד האוצר המתנגד בדרך כלל להפחתת אגרות התדרים, עשוי להסכים הפעם להקלות במחירי השכירות של נכסי המדינה וחברות ממשלתיות לצורך התקנת אנטנות. למהלך זה עשויה להיות השפעה משמעותית, שכן למדינה אלפי נכסים ברחבי הארץ שניתן לנצל למטרה זו.
חברות הסלולר מתקשות למצוא אתרים במחירים סבירים להקמת אנטנות, והקלה בעלויות השכירות עשויה להקל עליהן מאוד. עם זאת, הנושא מחייב דיון מעמיק תוך שמיעת כל הגורמים, כדי למצוא את האיזון הנכון בין קידום התחרות בענף לבין אינטרסים אחרים של המדינה.
במענה לקול הקורא שפרסם הצוות ובו קרא לכל מי שמעוניין להביע את דעתו על הנושא, העלו החברות את סוגיית עלויות השכירות כמכשול לתוספת אתרים, ומכאן ההחלטה של הצוות לבדוק את הנושא לעומק.
















