עמותות אוהדים מביעות התנגדות חריפה לשמועות על דיל שבו שר התקשורת שלמה קרעי יוציא את הסעיף מחוק השידורים הקרוב שעומד לעלות לדיון בכנסת, המחייב את בעלי זכויות השידור בספורט להעביר את השידורים גם דרך הסלולר, וזאת בעקבות הודעת חברות הטלוויזיה פרטנר, סלקום ויס על הסכם עם צ'רלטון להעברת שידורי הכדורגל גם דרך פלטפורמות סלולר וטאבלט. והאוהדים חוששים מדיל שבו המשחקים יועברו באופן חלקי בלבד ובתמורה הסעיף בהצעת חוק יימחק.
עמותות האוהדים טוענות כי הסעיף בחוק השידורים הוא חיוני כדי להבטיח שהאוהדים יוכלו לצפות במשחקים של הקבוצות שלהם אך דורשים כי מחיר החבילה יפוקח הן בהיבט המחיר והן בהיבט רשימת המשחקים שתעביר צ'רלטון ושכרגע איש אינו יודע להסביר מה יהיה בה. הביקורת על צ'רלטון מתמקדת בכך שהאוהדים דורשים שכל השידורים ישודרו במלואם בכל הפלטפורמות וללא הפלייה.
"זהו לא רק נושא של נוחות", אומרים נציגים מעמותות האוהדים, "זהו נושא של זכויות. האוהדים צריכים להיות מסוגלים לצפות במשחקים של הקבוצות שלהם בכל מקום ובכל זמן".
ארגוני האוהדים קוראים לשר קרעי שלא לחזור בו מהכוונה להוציא את הסעיף מחוק השידורים. הם מציינים כי הסעיף הוא פשרה שהושגה לאחר מאבק ארוך של האוהדים, וכי הוצאתו תהיה פגיעה חמורה בזכויותיהם. בנוסף הם דורשים הגבלת המחיר על שידור משחקי ספורט דרך הסלולר, חובה על בעלי הזכויות להעביר את השידורים גם דרך אפליקציות ספורט פופולריות, וכן שתינתן אפשרות צפייה גם דרך מחשבים ניידים, והגברת התחרות בשוק זכויות השידור בספורט.
מלשכתו של שר התקשורת נמסר שאין שום דיל והסעיף יישאר בחוק לטובת צופי הספורט וחיילי צה״ל.
מעמותות האוהדים נמסר: "האפשרות המוצגת מזלזלת באינטליגנציה של האוהדים. לא מובן מדוע רק מנויי חבילת צ'רלטון אינם זכאים לצפות בכל חבילת הערוצים בכל פלטפורמה/מכשיר ויתרה מכך- נדרשים לשאת בתשלום נוסף עבור תוכן חלקי. אנחנו קוראים לחברת צ'רלטון להנגיש את כל תכניה בכל פלטפורמה ובכל מכשיר ,להפסיק לעשוק את אוהדי הספורט ולא לגבות עלות נוספת עבור השירות. ברצוננו לחזק את שר התקשורת ד"ר שלמה קרעי ולקרוא לשר להעביר את החוק במושב הקרוב באופן סופי בכדי לתקן את העוולה. נמשיך לפעול ביחד בענפי הכדורגל והכדורסל כדי לקדם את זכויות ורווחת האוהדים".
















