המתח הארגוני בקבוצת בזק הולך וגובר. לאחרונה פנה יו"ר הוועד איציק בסלו ליו"ר הדירקטוריון גיל שרון בבקשה לצרף לדירקטוריון דירקטור נוסף מטעם העובדים, כך שיהיו שני נציגי עובדים בדירקטוריון. בקשת העובדים נתקלה, לפחות לעת עתה בסירוב והעובדים נערכים להסלמה.
לאחרונה, גובר המתח בקבוצת בזק גם על רקע כוונת בעלת השליטה, קרן סרצ'לייט האמריקאית, להתחיל ולממש את אחזקותיה בחברה. ועד העובדים בבזק הנערך לקראת האירוע, חתם לאחרונה על הסכם עם הנהלת החברה המסדיר את זכויות העובדים במקרה של ירידה באחזקות בעלי השליטה בחברה. יחד עם זאת, נוצרו עניינים נוספים במחלוקת. כך למשל מסרבים ועדי עובדים בקבוצה, גם בבזק וגם ביס, לכל התקדמות בנושא ביטול ההפרדה המבנית בקבוצה, עד לכניסתם של גופים מוסדיים או בעלי שליטה חדשים לקבוצה.
גם הבקשה הנוכחית להגדלת מספר הדירקטורים מטעם העובדים קשורה באותו עניין. בוועד העובדים מבינים כי עליהם להגדיל את כוחם בדירקטוריון החברה לקראת סיטואציה שבה אין בעל שליטה בחברה, והשליטה מפוזרת בקרב הגופים המוסדיים אשר ימנו דירקטורים מטעמם. בסיטואציה כזו כוחם של העובדים אשר יחזיקו שני נציגים בדירקטוריון יגבר משמעותית.
נזכיר כי הסכם העבודה הנוכחי בבזק שנחתם בשנת 2006 קובע כי לעובדים יהיו שני נציגים בדירקטוריון. בעקבות בקשה של בעל השליטה הקודם בבזק, שאול אלוביץ, הסכים יו"ר הוועד דאז שלמה כפיר להקטין באופן חד צדדי את מספר נציגי העובדים בדירקטוריון לאחד, וכעת, כאמור, מבקש יו"ר הוועד הנוכחי איציק בסלו לחזור לכללים הקבועים בהסכם ולמנות דירקטור נוסף מטעם העובדים.
לאור הסירוב לבקשתם, מאיימים העובדים בסכסוך עבודה קשה אשר יוכרז מייד אחרי החג. כמו כן גוברים הלחצים הפנימיים בארגון העובדים להסלים את המאבק ולערב גופים חיצוניים באירוע הקשור לפרשיית עבר שהושתקה. כעת נראה כי מייד אחרי החזרה מחופשת החג צפויה הסלמה קשה ביחסי העבודה בחברה עד כדי פיצוץ שבשלב זה נראה כמעט בלתי נמנע.
















