העלייה בשער הדולר בימים האחרונים טורדת את מנוחתם של יבואני האייפונים. השבוע החלה המכירה המוקדמת כאשר המחיר נקבע כבר בסוף השבוע שעבר. אלא שמתחילת השבוע הדולר רק עולה ומשיחות עם יבואנים ניכר שהם במצוקה קשה ובהתלבטות כיצד להגיב.
לדברי יבואנים עימם שוחחנו העלייה בשער הדולר לא תותיר להם הרבה ברירה למעט העלאת מחירים. הדולר עולה ברציפות מתחילת השבוע אך מחירו בשקלים נקבע בסוף השבוע שעבר. חלק מהיבואנים אומרים שמזהים עדכנוני מחירים בעקבות זאת ואם המגמה תימשך לא יהיה מנוס מעדכון מחירים שוב.
כך למשל שער הדולר עלה ב – 2 לאוקטובר ב – 0.79%, ב – 3 באוקטובר ב – 0.2%, ב – 4 ב – 0.1 ונכון לשעת הכתיבה הדולר עולה ב – 0.35%. במצטבר מדובר בעלייה שלכאורה לא נראית גבוהה – 1.45% בלבד, אך צריך לזכור שהיבואנים הגדולים מזמינים ציוד במאות מיליוני שקלים וכאשר הרווחיות הגולמית עומדת על 7% בלבד, חלק מהיבואנים יתקשו לספוג את ההתייקרות והמחירים עשויים להתייקר.
את חלק מהחברות הקפיצה בדולר תופסת בהדממה בשל החג, אך אצלם תהיה הערכת מצב לגבי עדכון המחירים ככל הנראה בתחילת השבוע. המלאי הראשוני צפוי לנחות בישראל החל מאמצע שבוע הבא.
















