היום השלישי ללחימה ועדיין צוותים של חח"י ממתינים בשטח לאישור כניסה על מנת לתקן קווי חשמל, מה שיאפשר בין היתר חזרה לתפקוד של אתרים סלולריים בעוטף עזה.
כפי שפרסמנו אתמול יש הסבורים שאין תועלת בהכנסת גנרטורים להפעלת אתרים סלולריים. אותם גורמים טוענים שזה פתרון קסם שיכול אולי לפתור בעיה זמנית, אך ממילא צה"ל מונע כניסה של צוותים הנדסיים לטיפול בתקלות בין אם מדובר בחשמל ובין אם מדובר באתרי סלולר המוזנים על ידי שנאים במתח גבוה, כך שמלבד להמתין בסבלנות לאישור הצבא להיכנס אין הרבה מה לעשות.
אגב, בקשר לאפשרות של הזנת אתרים בחשמל סולארי אומרים בחברות הסלולריות שהפתרון אינו ישים מהסיבה שעל מנת להזין אתר סולארי צריך שטח גדול מאד של פאנלים סולאריים כדי לספק מספיק חשמל ולכן הפתרון לא ריאלי.
פתרונות אחרים שיידרשו לחשוב עליהם ביום שאחרי המלחמה הוא פתרון של חברה כמו ג'נסל הישראלית המייצרת מערכות תאי דלק הפועלות על מימן או אמוניה כחולה. מערכות תאי הדלק מייצרות את החשמל, אוגרות אותו באמצעות סוללות. או פתרונות תקשורת לווייניים לשעת חירום. הרבה יהיה תלוי בהחלטות משרד התקשורת בעניין.
















