גורמים בכירים מקרב החברות הסלולריות מדברים כעת על ריכוז מאמץ בשטחי הכינוס של צה"ל ועל עיבוי הטבעת השניה ביישובים מאחורי העוטף. בשיחות עם zmanavir מדגישים אותם גורמים שכרגע בשל העובדה שהעוטף התפנה מתושבים, וכרגע יש שם רק צבא, התנועה עוברת לישובים הסובבים את העוטף וכמובן את שטחי הכינוס של צה"ל.
לדברי הגורמים החברות משקיעות מאמץ רב בעיבוי הרשתות והוספת קיבולות. במקביל, החברות מתכוננות להיערכות דומה גם בצפון לכל צרה שלא תבוא. היכן שניתן החברות מוסיפות עגלות (ניידות סלולר מתניידות), מוסיפות מגברים, ומנהלים את התנועה ברשת בזהירות ומתוך כוונה להקצות משאבים להיכן שצריך בהתאם לעומסים.
בתשובה לשאלה לגבי האפשרות לשימוש בגנרטורים אומרים בחברות כי זו תשובה נקודתית שלא יכולה לפתור את הבעיה היות וגם הגנרטורים מוגבלים בזמן הפעולה שלהם והסלולר שהם משתמשים בו מסוכן כשלעצמו בעת לחימה ולכן היכן שאין חשמל יהיה קשה מאוד לספק סלולר.
















