סטארלינק של אילון מאסק עושה עוד צעד לקראת התחלת שירותיה. ב – 2024 החברה מתכוונת להציע שירות קישוריות לסלולר דרך לוויין שיוגבל להודעות SMS, ככל הנראה במסגרת ניסוי. ב – 2025 החברה מתכוונת להשיק גם שיחות קוליות ואינטרנט לצד תמיכה במכשירי אינטרנט של דברים.
חברת החלל הודיעה על התוכניות לשירות בשנה שעברה לצד שותפתה האמריקאית טי-מובייל. צפוי שמהירות השירות תהיה איטית יחסית לסטנדרטים קרקעיים, עם מהירויות מוערכות של בין 2-4 מגה-ביט לשנייה, אבל היתרון שלו יהיה ברוחב הכיסוי. בהודעה לעיתונות משנה שעברה, טי-מובייל אמרה שהשירות יהיה זמין "כמעט בכל מקום בארה"ב היבשתית, הוואי, חלקים מאלסקה, פוארטו ריקו והמים הטריטוריאליים, אפילו מעבר לטווח הקליטה של רשת טי-מובייל".
קישוריות לוויינית הפכה למגמה גוברת בשוק הסלולר בשנה האחרונה לאחר שאפל הוסיפה תכונת SOS חירום לטלפונים שלה בשנה שעברה, שמאפשרת לאייפונים 14 וחדשים יותר לשלוח הודעות מוגבלות ומידע מיקום באמצעות לוויין במצבי חירום. בינתיים, חברת הלוויין הסלולרית AST SpaceMobile שעובדת עם AT&T הודיעה בחודש שעבר שביצעה את השיחה הסלולרית הראשונה דרך לוויין.

















מדוע אתה משתמש בתמונה של חללית סויוז הרוסית כדי להמחיש מאמר על תקשורת לוויינית Starlink? לסויוז אין שום קשר לסטארלינק או לתקשורת לוויינית.
הוחלפה