ההחלטה על ניתוק רצועת עזה מאינטרנט עברה למשרד הביטחון שיכריע בשאלה. במשרד התקשורת ערוכים לשגר את ההוראה לספקיות האינטרנט הישראליות המחברות את הרצועה לנתק את הקשר עימה, ואולם לסוגייה יש משקל ביטחוני כבד ולכן היא יצאה מידי משרד התקשורת ועברה למשרד הביטחון.
כפי שפרסמנו בסופ"ש האחרון, בתקשורת הערבית התפרסמו ידיעות על כך ששר התקשורת שלמה קרעי רוצה לנתק את האינטרנט לרצועה. רצועת עזה מחוברת למספר ספקיות אינטרנט ישראליות באמצעות מיקרוגלים שנמצאים באזור המעברים ומשדרים לתוך הרצועה וההיפך. זו התקשורת הבלעדית שיש ברצועת עזה בדרכה החוצה לעולם. כלומר אין רשתות סיבים שמחברים את הרצועה באופן עצמאי והיא תלויה לחלוטין בספקיות הישראליות.
















