בעקבות המלחמה בדרום, פינרג'י הסיטה ייצור של עשרות מערכות גיבוי לאתרים סלולריים לסלקום. מדובר במערכות גיבוי שהיו מיועדות לשווקים בחו"ל אך בעקבות המלחמה סלקום ביקשה מערכות גיבוי לעשרות אתרים בצפון, ומהשבוע שעבר כבר החלו התקנות.
אביב צידון, יו"ר ומייסד החברה, שלח בסופ"ש מכתב לעובדי החברה בו כתב "בשעות הקשות בבוקר יום שבת (7.10.2023), ברגעים בהם החשמל בעמודי התקשורת הפרוסים באזור עוטף עזה נותק, מערכות הגיבוי שלנו נכנסו לפעולה של עשרות שעות רצופות ואפשרו לקיים תקשורת רב ערוצית מצילת חיים – פשוטו כמשמעו".
לדברי צידון "המערכות שלנו, שכבר הוכיחו את יעילותן ועמידותן בגיבוי התשתית הסלולרית של סלקום בהצלחה בימי שגרה. הפעם, הצליחו המערכות שלנו לגבות בהצלחה את מגדלי התקשורת של סלקום בעוטף עזה, במשך עשרות שעות גיבוי ברציפות ובהוכחת היתכנות מבצעית – ואפשרו למנויי סלקום לקיים תקשורת סלולרית רציפה עם כוחות ההצלה ובני משפחתם, גם בשעות הקשות ביותר. מתוך ההבנה ביכולות ובחשיבות מערכת הגיבוי שלנו לבטחון העורף בימי הלחימה, חברת סלקום ביקשה להאיץ את הטמעת מערכות הגיבוי שלנו בצפון הארץ, לאבטחת רציפות הקליטה לשימושים השונים גם באזור זה".
פינרג'י פיתחה טכנולוגיה פורצת דרך וראשונה מסוגה לייצור סוללות מתכת-אוויר, המפיקות אנרגיה חשמלית ממתכות – אלומיניום ואבץ (סוללת מתכת-אוויר הינה סוללה המפיקה אנרגיה חשמלית מהתגובה הכימית בין מתכת, מים וחמצן מהאוויר החופשי).
סוללות אלומיניום-אוויר שפיתחה פינרג'י, משמשות כמקור אנרגיה נקי אשר אינו פולט מזהמים לסביבה וכן יעיל, חכם וחסכוני. הגם שהשימושים העתידיים בחשמל המופק מאלומיניום הם רבגוניים וחולשים על תחומים, תעשיות ושווקים רבים, ממקדת פינרג'י את טכנולוגיית אלומיניום-אוויר שפיתחה לייצור חשמל בשתי תעשיות: תעשיית האנרגיה לגיבוי חשמל במקרי חירום ולייצור חשמל מבוזר, ותעשיית הרכב החשמלי.
סוגיית הגיבוי לאתרים סלולריים הפכה קריטית בעקבות המלחמה בדרום. פגיעה ברשת החשמל השביתה עשרות אתרים בעוטף עזה, שאחרי שהפסיקו לעבוד (כולל מצברים שהפסיקו ל – 2-4 שעות) עברו להפעלה ע"י גנרטורים שהשימוש בהם בזמן מלחמה גם הוא בעייתי. כיום ישנם מספר מצומצם של אתרים שעדיין לא עלו בשל הפסקות חשמל באזורים מסוימים.
















