משרד התקשורת בתהליך הקצאת מספרים לקומות הכשרות עבור החברות הסלולריות, וזאת כהכנה להתרחבות מגמת הלימודים מרחוק ולאפשרות שמשרד החינוך גם יקצה כרטיסי סים לנזקקים.
כידוע, המספרים הכשרים הם בעלי קומות ייעודיות בכל חברה, כדי שניתן יהיה להגביל את המספר ולהחיל עליו את דרישות ועדת הרבנים לענייני תקשורת. בתקופת הקורונה משרד התקשורת גם כן הקצה תוספת מספור לחברות בשל הגידול החד בביקושים למספרים כשרים לצרכי לימוד מרחוק וכעת חוזר הניגון. משרד התקשורת קבע מגבלות להקצאה ואמר שלא ניתן יהיה לנייד מספרים מטווח זה אלא אם כן משרד החינוך ירצה לנייד את כל הטווח לבעל
רישיון סלולר אחר. במקרה זה, יבקש משרד החינוך את אישור משרד התקשורת לביצוע ניוד במערכות הניידות למנויים הקיימים ולהקצאת הטווח מחדש לבעל הרישיון הקולט. בנוסף קבע כי ההקצאה הינה זמנית והיא תסתיים באוקטובר שנה הבאה. במועד סיום ההקצאה, כלל הקווים בטווח זה ינותקו באופן מיידי והקצאת הטווח תבוטל, גם
אם בוצע ניוד של הטווח לבעל רישיון אחר.
רק נזכיר שסביב המספרים הכשרים עדיין מתנהל תהליך תיקון שבא לפסול את הרפורמה שעשה בזמנו שר התקשורת יועז הנדל ושמטרתה הייתה לאפשר ניוד מספרים בין הקומות, שהיום איננו אפשרי ופוגע בחופש הבחירה של המשתמשים. התיקון נמצא בתהליכי חקיקה וסביבו מאבקים כבדים מאד.
















