המלחמה האחרונה בעזה האיצה את פריסת אתרי הסלולר ביהודה ושומרון. על פי הערכות, מאז המלחמה הוקמו ומוקמים ברגעים אלה בין 10-20 אתרי סלולר חדשים, מספר שמשרד התקשורת לא זוכר כמותו. השיפור המשמעותי בפריסת אתרי הסלולר ביהודה ושומרון הוא תוצאה של מספר גורמים, בהם לחץ ציבורי: תושבי האזור, שנאלצו להתמודד עם קשיי קליטה לאורך שנים, לחצו על הממשלה לפעול להסדרת הנושא, בנוסף צה"ל סייע בהקמת אתרים באזורים רגישים מבחינה ביטחונית, בהם ישנה סכנה לפגיעה באנטנות סלולריות ומקל על הקמה באזורים שבשליטתו כמו בסיסים צבאיים, וכמובן גם היענות של חברות הסלולר. בנוסף, ניכר כי ראשי רשויות רבים בכל הארץ שעד עתה היו סרבנים גדולים להקמת אתרים ופגעו בכיסוי של תושביהם, מחשבים מסלול מחדש וכעת פונים וקוראים לחברות לבוא ולהקים אתרים. שזו אגב תופעה שמאד מוכרת מתקופת הקורונה.
חברות הסלולר הבינו את חשיבות הקמת אתרי סלולר ביהודה ושומרון והגדילו את ההשקעות באזור לבקשת התושבים ומשרד התקשורת. למרות השיפור המשמעותי בפריסת אתרי הסלולר ביהודה ושומרון, עדיין קיימים מספר אתגרים שיש להתמודד איתם, בהם טופוגרפיה היות ושטח יהודה ושומרון מורכב מטופוגרפיה קשה, מה שמקשה על הקמת אתרים באזורים מסוימים, וכמובן בעיית ביטחון – ישנם אזורים ביהודה ושומרון שבהם ישנה סכנה לפגיעה באנטנות סלולריות.
משרד התקשורת צופה כי פריסת אתרי הסלולר ביהודה ושומרון תמשיך להתרחב בזמן הקרוב. צפי זה מבוסס על מספר גורמים, בהם המשך לחץ ציבורי, תושבי האזור ימשיכו ללחוץ על הממשלה לפעול להסדרת הנושא. כמו כן, טכנולוגיות חדשות מאפשרות להקים אתרים במקומות שבהם היה בעבר קשה לעשות זאת, וגידול בביקוש לשירותים סלולריים ביהודה ושומרון שרק צפוי לגדול בשנים הקרובות.
















