מלחמת חרבות ברזל משפיעה לרעה על מגוון תחומים בישראל, ובהם גם התוכניות של משרד התקשורת לקידום שוק התקשורת. כך למשל הוקפאה עבודתו של הצוות הבינמשרדי לנושא קידום ה – 5G. הצוות הכולל נציגים ממשרד האוצר, רשות התחרות ומשרד ראש הממשלה, אמור היה להתקדם לשלב הסופי שלו בתקופה זו אך המלחמה שיבשה הכל והעבודה נעצרה בעקבות גיוסם למילואים של מספר חברים בצוות. העיכוב בעבודה על ה-5G היא החמצה גדולה עבור ישראל שנמצאת במקום מאד לא טוב מבחינת ביצועי הרשתות הסלולריות ביחס לעולם בכל הקשור למהירויות גלישה והיקפי פריסה של ה – 5G.
במקביל וכפי שדיווחנו כבר, גם העבודה על השוק הסיטונאי נעצרה והמשמעות היא שמתחרותיה של בזק ימשיכו לשלם את המחירים הגבוהים שנקבעו כמחירי השוק הסיטונאי אם המשרד לא יעשה משהו בעניין. המחירים הקיימים כבר גבוהים והעלאתם עלולה להקשות על התחרות בתחום האינטרנט. מדובר לא רק במחירי השוק הסיטונאי אלא גם במחירי המעבר בתשתיות בזק שמתעדכנים אוטומטית כל שנה והם גבוהים מאד.
נזכיר שמחירי השוק הסיטונאי של בזק מתעדכנים כל שנה ובתחילת השנה המחירים עלו למורת רוחם של ספקיות האינטרנט שקראו למשרד להימנע מעליית המחיר אך נתקלו באדישות. כעת יהיה מעניין לראות האם המשרד יעצור את העלייה האוטומטית במחירים על רקע המלחמה. משרד התקשורת האחראי על השוק הסיטונאי, צריך לנקוט בצעדים כדי למנוע את העלאת המחירים אם הוא לא רוצה שמחירי האינטרנט יעלו. אפשרות אחת היא להאריך את התקופה הנוכחית, שבה המחירים קבועים, עד לסיום המלחמה והשלמת העבודה הכלכלית שנעשית. אפשרות נוספת היא להפחית את המחירים באופן חד פעמי, כדי לסייע לספקיות האינטרנט להתמודד עם עלויות המלחמה וזאת על בסיס מחירים שנקבעו בשוק בין מפעילים כמו בהסכם בזק פרטנר או בהסכם IBC סלקום.
















