רוח גבית למיזוג בין וודאפון ל – 3 מקבוצת האצ'יסון באנגליה, בעקבות קביעה של הרגולטור להגבלים עסקיים באיחוד האירופאי, שהמיזוג אינו מייצר חששות תחרותיים, כך מדווחים ברויטרס. יחד עם זאת המיזוג אינו מותנה בהחלטות האיחוד האירופאי אלא בהחלטות הרגולטורים באנגליה, ושם הבדיקה עדיין לא הסתיימה וממשיכה לעורר הדים לקראת פרסומה.
המיזוג בין וודאפון ל – 3 באנגליה, ניתן לראותו כנייר לקמוס לקראת מיזוגים עתידיים בשווקי הסלולר באירופה. המיזוג מעורר חששות כבדים היות והוא מחזיר את השוק הבריטי ל – 3 מפעילי סלולר – שזו סיטואציה שמאד דומה דרך אגב לישראל. ישנם מדינות שהסכימו לחזור ל – 3 מפעילים סלולריים אך קשה לראות את זה קורה בישראל שבה הרגולטור עוד נלחם להשארת 5 מפעילים סלולריים פעילים.
המיזוג בין החברות יהפוך את וודאפון לחברה הגדולה ביותר בסלולר באנגליה ולכן העסקה מעוררת עניין רב עקב החשש שבעקבותיה תבוא עליית מחירים.
ישנם לא מעט שמתנגדים לעסקה בבריטניה ובהם כמובן גם ארגוני העובדים, אך לטענת החברות, ובמיוחד 3, היא לא תוכל לעמוד באתגרים העומדים בפניה כחברה עצמאית בכל הקשור להשקעות והרחבת ה – 5G ברמות המחיר הקיימות היום בשוק, והכניסה של השחקנים הגדולים הבינלאומיים כמו שחקניות הענן.
החלטה בנושא צפויה בשבועות הקרובים ולכל כיוון שתיפול בסופו של דבר יהיו לה השלכות וגלי הדף.
















