חברת פרטנר הודיעה הבוקר על מימוש ההסכם שחתמה עם IBC לפני שנתיים ובמסגרתו היא תתחיל להשתמש בתשתיותיה. הסיבה היא של – IBC יש מאות אלפי בתי אב שבזק לא פרסה שם תשתית וגם לפרטנר אין שם תשתיות עצמאיות, ולכן החליטה פרטנר לעבוד באזורים אלה ולהציע שם את השירותים שלה.
ההחלטה של פרטנר לעבוד עם IBC כאמור נחתמה כבר לפני שנתיים אך החברה לא מימשה אותה היות ובחרה בבזק כחברת התשתית המרכזית שלה וחתמה איתה על הסכם שימוש. בפרטנר טוענים שבעקבות המלחמה ישנם ביקושים נרחבים לסיבים אופטיים גם במקומות שבהם בזק לא נמצאת ולכן החליטו לנצל את ההזדמנות ולהתרחב.
לבזק יש פריסה ב – 1.9 מיליון משקי בית ול – IBC יש ב – 1.45 מיליון משקי בית. עדיין ל – IBC יש מאות אלפי משקי בית שהיא פורסת בהם סיבים ובזק לא נמצאת שם והם נחשבים לאזורים עם ביקושים שנחשבו יחסית נמוכים. אלא שחשוב לציין ש – IBC הרחיבה את הפריסה שלה באזורי תמרוץ שהם אזורים שבהם לבזק אסור להיכנס על פי מדיניות משרד התקשורת. בנוסף ל – IBC יש כרגע טכנולוגיית XGSPON שמאפשרת קצב של 5 גיגה סימטרי, וטכנולוגיה זו עדיין לא הוטמעה בבזק.
מבחינת IBC ההחלטה של פרטנר להשתמש בתשתיותיה היא החלטה מבורכת כי היא חברה שקופה סיטונאית ועובדת כחברת תשתית נטו. עבור פרטנר ההסכם מרחיב את הנגישות שלה לקהלים נוספים ולאור הביקושים שיש כעת בשל המלחמה סביר להניח שהיא גם תיקח את חלקה.
החברה מסרה "כיום, פרטנר היא החברה בעלת מספר מנויי הסיבים הגבוה בישראל – כ-334 אלף לקוחות".
משנה למנכ"ל קבוצת פרטנר, דגנית קרמר: "כפי שהגדרנו בתחילת השנה, פרטנר מובילה את שוק הסיבים האופטיים, תוך שהיא מיישמת את האסטרטגיה שלה – הגעה לכל משק בית בישראל. תמיד, ובמיוחד בימים אלה, יש לנו אחריות לספק ללקוחותינו תשתית אינטרנט חזקה ויציבה, שמאפשרת לקבל מידע מהר יותר, לעבוד וללמוד מרחוק ולהיות זמינים ומחוברים. אנו מייחלים לימים שקטים יותר בקרוב".

















הרסה את בזק בינלאומי ועכשיו תהרוס את פרטנר
מדהים איך כל המנהלים הכושלים האלה עוברים מחברה לחברה בשוק התקשורת