משרד התקשורת הקפיא את הטיפול במחירי השוק הסיטונאי על רקע המלחמה אך שוקל להקפיא גם את העלייה הצפויה במחיר בתחילת השנה הבאה. גורם בכיר במשרד אמר בתשובה לשאלה כי אין כוונה לקבוע מחירים זמניים והעבודה בנושא תתחדש לאחר שהדבר יתאפשר.
המחירים הסיטונאיים בשוק הנייח אמורים היו לרדת לפני שנה. למעשה הם היו אמורים לרדת עוד קודם, אבל רשמית המחירים החדשים אמורים היו להיכנס לתוקף בתחילת השנה. בפועל משרד התקשורת עיכב את קביעת המחיר בטענה שלא הצליח לאייש את תפקיד סמנכ"ל כלכלה. בינתיים התפקיד אויש באמצע השנה והעבודה על המחירים החלה, אך המלחמה עכשיו תוקעת את הכל ובמשרד החליטו להקפיא את הנושא בעיקר מפני שבאגף כלכלה במשרד התקשורת כמעט כולם גויסו.
בידי המשרד יש את היכולת לקבוע מחיר זמני על בסיס בנצ'מרק שנסגר בין סלקום ל – IBC ופרטנר ובזק. הבכיר במשרד דחה זאת ואמר שהוא מעדיף לקבוע את המחיר הקבוע גם אם זה אומר לחכות. נדגיש כי לאורך כל השנה ביקשו מפעילים מהמשרד לקבוע מחיר זמני היות והמשמעות היא שהם מממנים מכיסם מחירים מופקעים לבזק.
מתחרותיה של בזק ממשיכים לשלם מחיר מופקע בעשרות אחוזים שיכול היה להיות מתורגם לטובת הוזלה במחירי האינטרנט, אם משרד התקשורת היה מוכן לאמץ את הצעד הפשוט והמתבקש של קביעת מחירים זמניים והתחשבנות סופית לכשתושלם העבודה הכלכלית.
במילים אחרות השנה מתחרותיה של בזק משלמים לה עשרות מיליוני שקלים שלא יוחזרו להם בשל מחירי שוק סיטונאי מופרזים.
כאמור המשרד הודיע שיהיה מוכן לשקול הקפאה של המחיר היות ומדובר במחיר שמתעדכן בכל תחילת שנה.
















