ארגון ה – ITU מבקש לספק לעובדי הארגון ברצועת עזה ציוד תקשורת חיוני וזאת בעקבות נפילת רשתות התקשורת ברצועה בעקבות המלחמה. הבקשה הופנתה למשרד התקשורת ואולם סביר להניח שמי שיקבל את ההחלטה בנושא יהיה משרד הביטחון.
ההחלטה על הכנסת ציוד תקשורת מגיעה על רקע נפילת רשתות התקשורת ברצועה בעקבות החלטה של צה"ל לנתקם או לחברם לפי צרכיו. על כל פנים התקשורת ברצועה אינה סדירה ועבור האו"ם מדובר בניסיון לדאוג לעבודת ארגוני הסיוע השונים שכנראה סובלים מכך.
סוגיית התקשורת לרצועה תפסה כותרת גם בעקבות ציוצו של אילון מאסק שאמר שיהיה מוכן להעביר ציוד של סטארלינק לארגוני סיוע ברצועה, וזאת לאחר שהובהר לו שבמשרד התקשורת חוששים מכניסה בלתי מפוקחת של מוצרי החברה. נושא הרישוי של סטארלינק עדיין תקוע ובדיונים מול משרד התקשורת שחושש שכניסה בלתי מפוקחת של הציוד לישראל יכולה לייצר בעיות ביטחוניות קשות.
בתגובה לפניית zmanavir נמסר מה – ITU: "האיחוד הבינלאומי לטלקומוניקציה (ITU) זיהה ציוד שניתן להפוך במהירות לזמין כדי לתמוך בתקשורת רציפה עבור הצוות ההומניטרי של סוכנויות האו"ם בעזה, כדי שיוכלו לספק ולחלק ביעילות סיוע ושירותים הומניטריים הצריכים להצלת חיים לאזרחים. ITU היא חברה בצוות החירום לטלקומוניקציה (ETC) ועובדת בתיאום הדוק איתו, שהוא הגוף המרכזי במאמצים לתאם בין כל הגורמים המעורבים בהבטחת קישוריות למטרות סיוע הומניטרי".
















