משרד התקשורת מגבש רשימה של אתרי סלולר באזורי סיכון, כדי לוודא שיפעלו 24-48 שעות ללא חשמל. במקביל המשרד שוקל לגייס תקציב סיוע לחברות הסלולריות לצורך הפרויקט.
האירוע המכונן מבחינת המשרד במלחמה, הוא נפילת אתרי סלולר בעיקר כתוצאה מהפסקות חשמל. חלק מהאתרים הושבתו לתקופה של מספר ימים וחלק הושבתו לתקופה אף יותר ארוכה. באתרים שהושבתו היו מצברים שהספיקו ל – 2-4 שעות בלבד. החברות נאלצו להכניס גנרטורים בזמן המלחמה ולתדלק אותם עם משאיות תוך כדי סיכון.
במשרד בוחנים מספר פתרונות לעניין אבל בשורה התחתונה מדובר בפתרונות שיכולים לסייע בהארכת משך עבודת המצברים וזה מחייב השקעה מצד החברות שלא ששות לבצע את ההשקעה כרגע.
חשוב לציין שבחברת חשמל ניסו כמה וכמה פעמים להגיע לאותם מקומות שבהם היו נפילות חשמל שהשביתו גם אתרי סלולר אך צה"ל מנע זאת משיקולים ביטחוניים. צוותים של חח"י ושל החברות הסלולריות עמדו בכוננות באזור עוטף עזה ורק חיכו שהצבא יאשר להיכנס.
כאן המקום להדגיש שסלקום משתמשת בפתרון של חברת פינרג'י שמאפשר זמן פעולה ארוך יחסית ובמשרד ציינו שמדובר בפתרון מעניין. בכל מקרה המשרד מבין שפתרונות כאלה יחייבו אותו לסייע לחברות באתרים לא רק בדרום אלא גם בצפון, שם קיים חשש נוסף של היעדר קליטה במקלטים ובמידה ותתפתח התקפת טילים ארוכה נדרש למצוא פתרון תקשורת גם שם.
















