ועדת הכלכלה אמורה לדון מחר בתהליך ההפרטה של דואר ישראל ועל הפרק תעלה שאלת דחיית ההפרטה בעד ונגד, וזאת על רקע המלחמה ועל רקע הסוגייה הרגישה של מתן אפשרות לתת לדפוס בארי להתמודד על ההפרטה.
כפי שפרסמנו כאן https://zmanavir.co.il/article/21819/ במשרד התקשורת הודיעו שיתמכו בלהתיר לדפוס בארי להתמודד על הפרטת דואר ישראל, אלא שאם רוצים לאפשר לדפוס בארי להתמודד המשמעות היא שהוא כנראה ייאלץ להיפטר מאחזקותיו בבר הפצה ובחברת מסר. סוגיה נוספת היא שהתמודדות דפוס בארי במכרז עלולה להביא למצב שבו בית הדפוס מהגדולים והחזקים ביותר במדינה ישתלט על דואר ישראל שהוא בעצמו מונופול. הסיבה העיקרית להסכמה של קרעי לאפשר לדפוס בארי להתמודד היא משום שהוא רואה בכך פיצוי מסוים על הנזק שחטף הקיבוץ במלחמה חרבות ברזל. ייתכן ולקרעי יש גם שיקולים נוספים בעניין.
הסוגיות הללו שאמורות לעלות לדיון מחר ידונו על רקע המצב הקשה מאד של דואר ישראל החייבת את ההפרטה כמה שיותר מהר, שכן ההפרטה היא חלק מתהליך ההבראה שלה שאותה מנסים לקדם ברשות החברות ובמשרד האוצר.
הנעלם הגדול הוא מה תהיה עמדת משרד התקשורת בדיון והאם הוא ירצה להמשיך ולדחוף את ההפרטה או שהוא יבקש לעכב אותה כדי לבדוק את סוגיית השתתפות דפוס בארי במכרז.
אגב כאן המקום לציין שלדפוס בארי כמתחרה הגדול של הדואר בדואר הכמותי יש קושי להיכנס לחדר מידע ואם הוא יוכל להיכנס זה יהיה רק באמצעות Clean Team, כלומר צוות ייעודי מנותק מהחברה שאמור לשמור על תהליך הבדיקה בסודיות. נזכיר שבעבר כאשר דפוס בארי רצה להתמודד על רכישת 20% מדואר ישראל במסגרת הפרטה שלא יצאה לפועל, הוא ויתר על התהליך אחרי שרשות התחרות החלה לשאול שאלות.
גם מחר יהיה מעניין לראות מה יגידו רשות התחרות ורשות החברות לגבי ההתמודדות של דפוס בארי והאם יתירו אותה בתנאים כאלה ואחרים.
















