תפיסת שטחים, התקנת אמצעי מיגון, מערכות אזעקה ומצלמות, הם חלק מהפתרונות שמתכוונים במשרד התקשורת ובמינהל האזרחי ביו"ש להקצות לטובת סיוע לחברות הסלולריות בבניית אתרים סלולריים. נקודה נוספת היא עבודה מואצת מול צה"ל ומפקדת חושן באגף התקשוב, על מנת שיאפשרו לחברת פלאפון לעלות על אתרים סלולריים קיימים בבסיסי צה"ל.
לדברי גורמים המעורים בנושא, ישנה עבודה אינטנסיבית על מנת למצוא פתרונות שיאפשרו הקמה של אתרים סלולריים ביו"ש בהיקף של כ – 40-50 אתרים בתוך זמן קצר. העבודה נעשית במשולב בקמ"ט תקשורת במינהל האזרחי ובמשרד התקשורת במקביל.
אחת הבעיות המרכזיות ביו"ש היא הצורך במציאת פתרונות אבטחה על האתרים הסלולריים שכן הם מועדים לפגיעה וחבלה על ידי תושבים פלשתינאים. במשרד התקשורת מכירים בכך ולכן מתכוונים להציע לחברות הסלולריות סיוע בהגנה על המתקנים. מדובר על הקמת מערכת גדרות מסביב למתקן, מצלמות אבטחה ואזעקות כך שניתן יהיה להקפיץ כוחות בכל רגע שתתקבל התראה על חבלה.
לגבי המיקומים, במינהל האזרחי מבינים שיידרשו לתפוס שטחים לאורך כבישים בעיקר כדי שניתן יהיה להקים בהם אתרים סלולריים אחרת פשוט אי אפשר יהיה לתת מענה לכיסוי בכבישים שהם נקודת תורפה במקרים שצריכים להזעיק עזרה דחופה.
אחת הסוגיות המעניינות בסיפור היא העובדה שלפרטנר ולסלקום יש עדיפות בהקמת אתרים בבסיסים צבאיים בשל העובדה ששניהם עובדים עם צה"ל. הראשונה בסלולר הצבאי ביחד עם מוטורולה והשניה בסלולר הרגיל לאנשי הקבע. כך קרה שפלאפון מתקשה להקים אתרים בבסיסים בשל קשיים משפטיים שנחסכו ממתחרותיה.
















